۰۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۷۶۶۵۲
امام جمعه اهر:

‌مسلمانان فارغ از ملیت و مذهب به بنیان‌های اعتقادی می‌اندیشند

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه اهر گفت: مسلمانان فارغ از مذهب و ملیت در حال بازگشت به بنیان‌های اجتماعی سالم و بازیابی هویت دینی و اعتقادی خود هستند.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر
حجت الاسلام علی حاجی زاده، رییس حوزه علمیه اهر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: دشمنان اسلام در‌ قرن‌های گذشته با استفاده از روش های گوناگون سعی در تضعیف و نابودی اسلام داشته‌اند.

وی ادامه داد: در مقطعی از زمان سیاستمداران غربی با نقاب دین و با شعار دفاع از مسیحیت بر مسلمانان تاختند؛ از این رو کلیسا را ‌دستمایه اهداف شوم خود قرار دادند و در مقطعی دیگر تضعیف بنیان های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مسلمین هدف قرار گرفت.

حجت‌الاسلام حاجی زاده افزود: استفاده از عنصر تفرقه افکنی به عنوان یکی از قوی‌ترین روش‌ها مورد استفاده دشمنان اسلام قرار گرفت که متأسفانه این روش در مقاطع بسیاری بر پیکره وحدت اسلامی ضربه‌های مهلکی وارد ساخت و تا امروز نیز این روش‌ها ادامه دارد.

امام جمعه اهر تخریب هویت فرهنگی و فاصله گرفتن از کتاب آسمانی قرآن را از موشکافانه ترین روش های مبارزاتی غرب علیه اسلام دانست و افزود: تحریف و تمسخر هویت اسلامی و قرآنی، بی‌علاقه‌کردن جوانان نسبت به قرآن و اسلام و بی‌‌‌اثر نشان دادن آموزه‌های دین در عصر حاضر از جمله این روش‌ها بوده است.

وی تأکید کرد: خوشبختانه باید گفت که مجموع عملکرد دشمنان اسلام به خصوص در سال ها و ماه های اخیر به وحدت و انسجام اسلامی انجامیده است به گونه ای که مسلمانان فارغ از مذهب و ملیت در حال بازگشت به بنیان‌های اجتماعی سالم و بازیابی هویت دینی و اعتقادی خود هستند.

حجت الاسلام حاجی‌زاده با اشاره به تحرکات روزافزون استکبار جهانی در تفرقه افکنی میان مذاهب اسلامی به ویژه شیعه و سنی تصریح کرد: دشمنان اسلام با اقدامات نابخردانه خود، ناخواسته وحدت اسلامی را سرعت بخشیده اند./935/پ202/س
ارسال نظرات