۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۷۶۶۶۳۱

وسایل ممنوعه در پروازهای عمره

وسایل ممنوعه در پروازهای عمره
سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برخی از وسایل ممنوعه در پروازهای عمره، از زائران خانه خدا خواست که برای جلوگیری از باز شدن یا توقیف چمدان‌های خود به قوانین پرواز توجه کنند.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) حسام قربانعلی در گفت‌وگویی با اشاره به انجام پروازهای عمره، اظهار داشت: روزانه ۲ پرواز به جده برای انتقال ۵۰۰ زائر ایرانی به جده در حال انجام است.
 
وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۶ فرودگاه کشور پرواز عمره را اجرایی کرده‌اند، افزود: ما بر اساس زیرساخت‌های موجود پروازهای عمره را برنامه‌ریزی کرده‌ایم و از زائران می‌خواهیم که قبل از سفر به سرزمین وحی به برخی از نکات توجه داشته باشند.
 
قربانعلی با اشاره به اینکه قراردادن مواد فاسدشدنی همچون میوه و خوراکی‌ها در چمدان برای پرواز ممنوع است، ادامه داد: در فرودگاه‌ جده مأموران سعودی پس از عبور چمدان‌ها از ایکس‌ری در صورت وجود وسایل ممنوعه در چمدان زائران، آنها را باز می‌کنند. بر همین اساس از زائران می‌خواهیم که از قراردادن وسایلی که در همه فرودگاه‌های جهان ممنوع است، بپرهیزند.
 
وی با بیان اینکه همراه‌داشتن وسایل تیز و بُرنده همچون چاقو و تیغ، قلاب، ناخن‌گیر، سوهان ناخن و حتی اسپری و مواد اشتعال‌زا در کابین هواپیما ممنوع است، تصریح کرد: زائران فقط یک ساک کوچک می‌توانند به داخل هواپیما بیاورند و امکان همراه‌داشتن وسایل حجیم در پرواز وجود ندارد و باید چمدان و سایر وسایل تحویل بار شود.
 
سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درباره همراه داشتن پاوربانک خاطر نشان کرد: باتری و پاوربانک هم از وسایل ممنوعه در پرواز عربستان است که از زائران می‌خواهیم که از همراه داشتن این وسایل خودداری کنند.قربانعلی همچنین از زائران خواست هنگام بازگشت به کشور نوشابه گازدار یا خوراکی‌های مختلف و حتی آب زمزم بیش از حد مجاز (۵ لیتر در بسته‌بندی استاندارد) همراه نداشته باشند تا چمدان آنها در فرودگاه جده باز یا توقیف نشود.
ارسال نظرات