آیت الله نوری همدانی:
در کتب دانشگاهی نباید حالت سکولار وجود داشته باشد
خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: یکی از مصیبت های ما و دنیای اسلام این بود که غربی ها علوم را از خود ما گرفته و آنرا سکولار شده به ما برگرداندند.
![آيت الله نوري همداني](/Original/1388/12/05/IMAGE634029618502031250.jpg)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،حضرت آیت الله حسین نوری همدانی عصر روز گذشته در دیدار با مدیر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کشور، با اشاره به اهمیت مساله تعلیم و تربیت در دین مبین اسلام، اظهار داشت: در تعلیم و تربیت از دیدگاه اسلام باید برنامه ریزی ها بگونه ای باشد که در همه وجوه و جوانب آن اسلام ناب حاکم باشد.
وی تصریح کرد: در تعلیم و تربیت اسلامی مهم ترین اصل حاکمیت خدامحوری است و نباید در علوم حالت سکولار حاکم باشد.
این مرجع تقلید درادامه با اشاره به نقشه های دشمنان اسلام برای دستبرد زدن در علم انسانی و اسلامی گفت: اینها در جنگ های صلیبی علوم اسلامی را از ما غارت کرده و بعد از اینکه جنبه های اسلامی و دینی آن را گرفته، این علوم را سکولار شده به امت اسلام برگردانند.
وی تاکید کرد: بر اثر سلطه استکبار و سلاطین و جبارین مسلمانان دچار عقب ماندگی های فراوانی شدند و مسلمانان ناچار شدند که دست نیاز به سوی غربی ها دراز کنند.
استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر ضرورت اصلاح کتب دانشگاهی و حذف بخش های زائد این کتب خاطرنشان کرد: کتب دانشگاهی و مراکز آموزش عالی کشور باید بگونه ای باشد که تعالیم نامناسب غربی در آن وجود نداشته باشد و باید از حالت سکولار بیرون بیاید.
حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: یکی از مصیبت های ما و دنیای اسلام این بود که غربی ها علوم را از خود ما گرفته و آنرا سکولار شده به ما برگرداندند.
وی تصریح کرد: این یک درد برای فرهنگ کشورهای اسلامی است که متاسفانه هنوز هم وجود دارد و در کتاب ها حالت سکولار وجود دارد و حتما باید برای آن فکری کرد.
این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به اهیمت کار تعلیم و تربیت برای کودکان و نوجوانان ابراز داشت: فعالیت و برنامه ریزی برای نوجوانان و کودکان بسیار مهمی است و دست اندرکاران در این کانون باید سعی کنند با نیاز سنجی و مخاطب شناسی، مطابق ذوق و نیاز جامعه هدف برای آنان برنامه ریزی کنند.
این استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: نباید وضعیت نظام آموزشی بگونه ای باشد که تربیت شدگان در مراکز پرورش کودکان و نوجوانان در مقاطع تحصیلی بالاتر تحصیلات و آموخته های آنان ثمری نداشته باشد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات