۰۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۷۶۶۹۰
مدیر دفتر تبلیغات اسلامی شعبه ایرانشهر:

پیروزی دستگاه امنیتی و اطلاعاتی کشور غرور آفرین است

خبرگزاری رسا ـ مدیر دفتر تبلیغات اسلامی شعبه ایرانشهر گفت: دستگاه امنیتی و اطلاعاتی کشور با دستگیری عبدالمالک ریگی در جنگ اطلاعاتی با سازمان‌های بزرگ امنیتی غرب به پیروزی غرور آفرین دست یافت.
عبدالمالك ريگي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام محمدجواد عبداللهی با اشاره به دستگیری عبدالمالک ریگی و وضعیت منطقه در پی این پیروزی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان منطقه‌ای است که هم به لحاظ قومیتی و هم به لحاظ مذهبی از تنوع خاصی برخوردار است و این شرایط باعث می‌شود که سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها متمایز باشد.

وی بیان داشت: ما در استان‌های دیگر یا تنوع قومی و یا تنوع مذهبی را مشاهده می‌کنیم ولی در استان سیستان هر دو نوع تنوع وجود دارد و به همین دلیل دشمنان سعی و تلاششان بر این بوده است که از این فرصت برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده کنند.

مدیر دفتر تبلیغات اسلامی شعبه ایرانشهر اضافه کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مسئله تنوع مذهبی در سیستان و بلوچستان خیلی شدید نبود ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل شکل‌گیری حکومت اسلامی ایران و انقلابی که دنیا را تکان داد، دشمنان همیشه تلاش کردند که برای این انقلاب موانعی را ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: تنوع قومیت و مذهب یکی از مسائلی بود که مورد توجه دشمنان در این منطقه قرار گرفت و آنها تلاش کردند که میان صفوف مسلمانان شیعه و سنی اختلاف افکنی کنند و متاسفانه تا اندازه‌ای توانستند به این هدف خود نزدیک شوند.

حجت‌الاسلام عبداللهی ادامه داد: اعلام هفته وحدت سیاستی راهبردی بود که تمام هدف دشمن را مورد هجوم قرار داد و همه نقشه‌های آنان را نقش بر آب کرد ولی آنها در ادامه فعالیت‌های خود به صورت جزیی به توطئه‌افکنی پرداخته و مزدورانی را شناسایی کرده و بر روی آنها سرمایه‌گذاری کردند.

وی گفت: آنها در کنار رواج تفکرات سلفی‌گری و وهابیت به استفاده از عواملی که به هر حال می‌توانستند در کنار دفاع از اهل سنت و مذهب یک سری مشکلات را ایجاد کنند روی آوردند که یکی از این افراد شخصی به نام عبدالمالک ریگی است.

مدیر دفتر تبلیغات اسلامی شعبه ایرانشهر تاکید کرد: وی پیش از این سابقه چاقوکشی، سرقت، دست فروشی و دوره‌گردی را داشت و جرائم وی منجر به صدور حکم حبس نیز شده بود.

وی با بیان اینکه هدف دشمنان ما که پشت سر این جریان بودند ایجاد شکاف میان صفوف شیعه و سنی بود، تاکید کرد: دشمنان در منطقه علاوه بر تشدید اختلافات مذهبی به دنبال تشدید اختلافات قومی نیز بودند.

حجت‌الاسلام عبداللهی با اشاره به تشکیل گروه تروریستی جندالله اظهار داشت: این گروه در استان سیستان و بلوچستان معروف به جندالیشطان است و آنها اقداماتی نظیر گروگانگیری تعدادی از سربازان پاسگاه‌های مرزی، سه حادثه راه‌بندان تاسوکی، داروین و جاده ایرانشهر به چابهار را انجام داند.

وی ادامه داد: در کنار این حوادث بمب‌گذاری‌هایی نیز توسط این گروه صورت گرفت که از آن جمله می‌توان به منفجر کردن اتوبوس پاسداران انقلاب اسلامی و حادثه دیگری که ریشه اصلی نفرت تمام مردم اعم از شیعه، سنی، بلوچ و غیربلوچ شد، بمب‌گذاری در مسجد زاهدان بود که به صورت عملیات انتحاری صورت گرفت و آخرین اقدام این گروه نیز که بمب‌گذاری و شهادت شیعه و سنی و جمعی از سرداران سپاه بود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه ایرانشهر با اشاره به اینکه این حوادث باعث ایجاد اتحاد و اتفاق بین شیعه و سنی شد، تاکید کرد: برادر عبدالمالک ریگی که قبل از وی دستگیر شده و در بسیاری از حوادث حضور داشت، اعترافات صریحی به مذاکرات مستقیم عبدالمالک با آمریکایی‌ها داشته است و امکاناتی که آمریکایی‌ها در اختیار عبدالمالک قرار می‌دادند وابستگی و مزدور بودن این گروه را غیرقابل انکار کرده است.

وی با اشاره به خدمات ارزشمندی که از نظام اسلامی به ویژه در دولت نهم و دهم به مجموعه استان سیستان و بلوچستان ارائه شده است، گفت: دولت به گونه‌ای بود که قوم بلوچ هم به خوبی متوجه شدند که مثل سایر اقوام وابستگی به نظام دارند نمونه آن نیز در ابراز احاسات و موضع‌گیری‌های صورت گرفته در حادثه پیشین در منطقه مشاهده شد.

حجت‌الاسلام عبداللهی با اشاره به دستگیری عبدالمالک ریگی بیان داشت: نظام اسلامی با اقتدار و اشراف اطلاعاتی و امنیتی که داشت توانست با وجود حمایت‌های گسترده سازمان‌های جاسوسی این تروریست را دستگیر کند.

وی با اشاره به شرایط استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: امروز شیعه و سنی به یکدیگر تبریک می‌گویند و موج شادی سراسر استان را فراگرفته است که نمونه این شادی را در هیچ ایامی از ایام‌الله ندیده‌ایم و این اقدام مهم باعث شور و شعف در مردم منطقه شده و مردم وابستگی بیشتری به نظام پیدا کرده‌اند.

مدیر دفتر تبلیغات اسلامی شعبه ایرانشهر با اشاره به حمایت سازمان‌های جاسوسی و اطلاعاتی غرب گفت: همه این سازمان‌ها تلاش می‌کردند که مالک را حفظ کرده و او را برای رسیدن به اهداف خود نگه دارند و به این مهره کلیدی بسیار دل بسته بودند.

وی اظهار داشت: دستگاه امنیتی و اطلاعاتی کشور در جنگ اطلاعاتی با سازمان‌های بزرگ اطلاعاتی امنیتی به پیروزی رسید و آنها در این جریان شکست خوردند و این پیروزی بسیار ارزشمند است که آن را به همه مردم استان سیستان بلوچستان اعم از شیعه و سنی تبریک می‌گویم. /916/د102/ع
ارسال نظرات