۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۷۶۶۹۳۹
امام جمعه شهرستان روانسر:

روحانیت در دفاع مقدس پرچمدار معنویت و معارف بوده اند

روحانیت در دفاع مقدس پرچمدار معنویت و معارف بوده اند
کرمانشاه ـ ماموستا محمودی گفت: نقش روحانیت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش برجسته ای است که در ترویج معنویت و معارف پرچمدار بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، به همت مرکز اسلامی استان کرمانشاه و دفتر امام جمعه روانسر از سه خانواده شهید روحانی اهل سنت دفاع مقدس این شهرستان تجلیل شد.

این مراسم با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه، رئیس بنیاد شهید وایثارگران ومعاون فرهنگی واموراجتماعی مرکزاسلامی استان کرمانشاه و مسئول امور مساجد مرکزاسلامی استان در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار گردید و از سه خانواده معظم شهید روحانی تجلیل به عمل آمد.

ماموستا ملا محمد محمودی در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: نقش روحانیت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش برجسته ای است که در ترویج معنویت و معارف پرچمدار بودند.

امام جمعه شهرستان روانسر گفت: دوران دفاع مقدس، در یگان هایی که روحانیون حضور داشتند، حقیقتاَ متفاوت بودند و انسان های شجاع، معنوی، با صلابت در این یگانها بودند که پیچیده ترین و سخت ترین موانع را به جان و دل می خریدند.

ماموستا محمودی خاطرنشان کرد: نقش روحانیت در ترویج معارف قرآنی را برجسته  و بر زنده نگهداشتن یاد شهدای روحانی باید تلاش کرد سربلندی کشور در جهان به برکت خون شهداست و باید هم قدر آنها را بدانیم و هم راه آنها را ادامه دهیم.

در ادامه مراسم، سرهنگ کرمی، فرمانده سپاه ناحیه شهرستان روانسر نیز در سخنانی عنوان داشت: تجلیل از خانواده های شهدای روحانی یک کار نمادین است که ما یادمان نرود سر سفره شهدا اعم از روحانی و غیرروحانی نشسته ایم. شهدا به گردن ما حق دارند و این دین باید ادا شود وگرنه در پیشگاه پرودگار متعال مسئولیت ما سنگین خواهد بود.

در ادامه، حجت الاسلام میرعباس سالمیان، معاون فرهنگی مرکز اسلامی استان کرمانشاه نیز در این مراسم تجلیل اظهار داشت: امروز خون شهدا واقعاً پاسخ داده و به برکت خون شهدا درخت انقلاب اسلامی مستحکم و ریشه دار شده و هرچه جلوتر آمده ایم، انقلاب اسلامی از یک جایگاه قوی تر برخوردار شده است و به فضل الهی دشمنان انقلاب روز به روز ضعیف تر شده اند.

وی در پایان یادآور شد: امروز قدرت های جهانی که یک روزی به عنوان قدرت شرق و غرب مطرح بودند از انقلاب و نیروهای مسلح و اسلام و آینده انقلاب اسلامی ما الگو می گیرند که همه اینها از برکات شهداست.

در پایان از طرف مرکز اسلامی استان کرمانشاه، از خانواده های 3 شهید روحانی اهل سنت شهرستان روانسر، شهیدان حسین کریمی، اسدالله ایزدی و شهید فایق عبداللهی تجلیل به عمل آمد./1400/

ارسال نظرات