۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۷۶۶۹۸۹
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

کودکان لبنان چشم انتظار یاری مردم هستند

کودکان لبنان چشم انتظار یاری مردم هستند
سخنران مراسم میلاد امام حسن عسکری(ع) گفت: امام حسن عسکری علیه السلام در روایتی می فرمایند وقتی به شیعیان ما احسان می‌شود ما خوشحال می شویم؛ امروز مردم لبنان، شیعیان و مسلمانان لبنان نیاز به کمک شما مردم ایران دارند حدود یک میلیون نفر از مردم لبنان آواره و بی سر پناه شده اند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در مراسم ولادت امام‌حسن‌عسکری(ع) که شامگاه پنجشنبه با حضور علما، طلاب و مردم مومن قم توسط دفتر مرجع‌تقلید شیعیان حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در مسجد امام‌حسن‌عسکری(ع) برگزار شد گفت: حضرت امام حسن عسکری علیه السلام امامی هستند که در میان ائمه‌اطهار(ع) کمترین دوران امامت را داشتند، امامت حضرت تنها شش سال به طول انجامید، در زمان حیات امام شبهات فراوانی در مورد امامت ایشان وجود داشت. 

وی به شبهات عصر امام اشاره کرد و ابراز داشت: اکثر شیعیان و دوستداران امام هادی(ع)، به امامت امام عسکری(ع) ایمان آوردند، گرچه برخی به طرف جعفر‌بن‌علی رفتند و برخی سیدمحمد‌بن‌حسن را به امامت برگزیدند و این عدّه، شبهاتی بر امامت امام‌حسن‌عسکری(ع) وارد کردند. 

سخنران مراسم با بیان اینکه با وجود اتصال ائمه و نصوص هر ائمه پیشین نسبت به امامت بعد از خود  اظهار داشت: امام‌حسن‌عسکری(ع) فرموند امامت هیچ یک از پدرانم به اندازه من مورد تردید و شک نزد شیعیان قرار نگرفت.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی اصافه کرد: امام‌زمان(عج) یک سال بعد از امامت امام‌حسن‌عسکری(ع) در سال ۲۵۵ قمری به دنیا آمدند و حضرت نمی‌توانست ایشان را به همه نشان دهند از این رو تنها اصحاب خاص از تولد فرزند امام حسن عسکری علیه السلام با خبر شدند؛ حضرت مسؤول حفظ جان امام‌زمان(عج) بود و همه ائمه‌اطهار(ع) تولد این امام همام را مژده داده بودند. 

وی اضافه کرد: امام‌حسن‌عسکری(ع) می‌دانستند که دشمن در کمین است تا امام‌زمان(عج) را نابود کند برای همین حضرت فرزند خویش را به خواص معرفی می‌کرد.

وی با تاکید بر امامت منصوص ائمه خاطرنشان کرد: اگر امامت ائمه به صورت منصوص از امام گذشته است پس چرا تردید به وجود آمده است، به سه دلیل پس از شهادت امام هادی علیه‌السلام در امامت امام حسن عسکری علیه اسلام تردید شد که علت اول آن خفقان عصر امام حسن عسکری علیه السلام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه روایات امامت حضرت عسکری غالبا در پایان عمر امام هادی علیه‌السلام ذکر شده است، ابراز کرد: دومین دلیل بخاطر شرایط و حفظ جان امام حسن عسکری است که ذکر روایات امامت امام حسن عسکری در پایان عمر امام هادی بیان شده است و دلیل سوم وجود برادر بزرگوار ایشان به نام سید محمد می باشد که در عصر خود دارای منزلت و بزرگواری بودند و مردم احساس می کردند امام پس از امام هادی علیه‌السلام سید محمد می باشد.

سخنران مراسم ادامه داد: برای شناخت امام طرق مختلفی از جمله تصریح امام قبل باید باشد. امام از ویژگی های منحصر به فردی همچون علم غیب، ولایت تکوینی و عصمت برخوردار است.

وی ابراز کرد: امام حسن عسکری علیه السلام در روایتی می فرمایند وقتی به شیعیان ما احسان می‌شود ما خوشحال می شویم  امروز مردم لبنان، شیعیان و مسلمانان لبنان نیاز به کمک شما مردم ایران دارند حدود یک میلیون نفر از مردم لبنان آواره و بی سر پناه شده اند.

ارسال نظرات