۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۷۶۷۱۸۵
وزارت خارجه:

پاسخ ترور شهید نیلفروشان را می‌دهیم

پاسخ ترور شهید نیلفروشان را می‌دهیم
وزارت امور خارجه امروز در بیانیه‌ای ترور سردار نیلفروشان را اقدامی غیرقانونی و جنایتی نابخشودنی خواند و اعلام کرد: از همه ظرفیت‌های خود برای مؤاخذه و پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی به‌خاطر ارتکاب این جنایت استفاده خواهیم کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز به مناسبت شهادت سردار سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان که در پی حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت در ششم مهرماه به همراه شهید سیدحسن نصرالله به شهادت رسید، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بار دیگر شهادت سردار رشید و شجاع، سردار سرتیپ پاسدار شهید عباس نیلفروشان، در جریان بمباران مناطق مسکونی بیروت توسط رژیم صهیونیستی در تاریخ ششم مهر ۱۴۰۳ را به مقام معظم رهبری، ملت عزیز ایران و سایر ملت‌های آزاده جهان و خانواده معزز شهید تبریک و تسلیت عرض کرده و به روح ملکوتی آن شهید بزرگوار درود می‌فرستد.

این بیانیه می‌افزاید: تاریخچه سراسر جنایت رژیم صهیونیستی از زمان پیدایش تاکنون نشان می‌دهد که مماشات در برابر تجاوزها و جنایت‌های این رژیم موجب جری‌تر شدن آن و ارتکاب جنایت‌های بیشتر می‌شود.

وزارت امور خارجه در این بیانیه اعلام کرده است: ترور این مقام ارشد نظامی ایران اقدامی غیرقانونی و جنایتی نابخشودنی است و بی‌تردید جمهوری اسلامی ایران از همه ظرفیت‌های خود برای مؤاخذه و پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی به‌خاطر ارتکاب این جنایت استفاده خواهد کرد.

پیش از این هم دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در ژنو به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت در پی این اقدام تروریستی واکنش نشان داده بود و وزارت امور خارجه نیز در بیانیه‌ای این اقدام تروریستی را محکوم کرد.

از سوی دیگر علی بحرینی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل در ژنو سیزدهم مهر ۱۴۰۳، با ارسال دو نامه جداگانه به رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، ضمن محکوم کردن حملات اخیر رژیم اسرائیل به لبنان و حمله هوایی ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۴ رژیم اسرائیل به بیروت و شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و همراهانش، از جمله سردار عباس نیلفروشان، به‌شدت این حملات را محکوم کرده و آنها را نماد بارز نقض حقوق بشر و حقوق بین‌الملل بشردوستانه خواند. او با تأکید بر لزوم پاسخگویی اسرائیل، بر عواقب حقوقی و سیاسی این اقدام برای جامعه بین‌المللی تأکید کرد.

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه هم پس از این اقدام تروریستی در پیامی به سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران ضمن تبریک و تسلیت شهادت شهید نیلفروشان اعلام کرد: این اقدام رذیلانه و ناجوانمردانه، نشانه آشکار دیگری از ذات و ماهیت تروریستی و جنایت‌کار رژیم صهیونیستی و حامیان شناخته شده آن است و بی‌تردید این جنایت هولناک رژیم متجاوز صهیونیستی هرگز بی‌پاسخ نخواهد ماند و دستگاه دیپلماسی نیز همه ظرفیت‌های سیاسی، دیپلماتیک، حقوقی و بین‌المللی را برای پیگرد جنایت‌کاران و حامیان آنها به کار خواهد بست.

ارسال نظرات