۰۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۷۶۷۱۹
رییس دانشکده مجازی علوم حدیث:

عملیاتی شدن وحدت نیازمند فرهنگ سازی بین تاثیر گذاران در جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دانشکده مجازی علوم حدیث با اشاره به نقش حوزه های علمیه در بسط وحدت بین مذاهب گفت: مبلغان به منظور ایجاد وحدت، از طرح مسائل تفرقه انگیز جلوگیری کنند.
حجت الاسلام سيد حميد حسيني رئيس دانشكده مجازي علوم حديث


حجت الاسلام سید حمید حسینی، رییس دانشکده مجازی علوم حدیث در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت گفت: رمز موفقیت یک مجموعه، وحدت است و از آن جایی که تفرقه در سطوح مختلف مسلمانان می تواند دارای آثار مخربی داشته باشد، دشمنان همواره در جهت تفرقه اندازی تلاش‌های گسترده‌ای کرده اند.

حجت الاسلام حسینی، با بیان اینکه وحدت نباید در حد شعار باقی بماند، افزود: هر چیزی که قصد جدی برای پایبندی به آن وجود نداشته باشد، در حد شعار باقی می ماند، از این رو لازم است بحث وحدت را در اقشار تاثیرگذار جامعه اسلامی فرهنگ سازی کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حوزه های علمیه، نقش بسزایی در ایجاد و بسط وحدت دارند، ادامه داد: هر قدر گرایش های مذهبی در یک جامعه قوی تر باشد، نقش علمای دینی پر رنگ تر خواهد بود، در کشور ما هم که عقاید دینی و رفتار مذهبی در بین مردم شایع است، گفتار و کردار علما به ویژه در مساله وحدت بسیار اثر گذار است.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه ریشه بسیاری از اختلافات در تعصبات و گرایش های مذهبی است گفت:  مبلغان و دانشمندان مسلمان باید در جهت ایجاد وحدت فرهنگ سازی و از طرح مسائل تفرقه انگیز خودداری کنند.

وی گفت: مسلمانان باید با آسیب های تفرقه در جهان اسلام بیش از پیش آشنا شوند و بدانند تنها دشمنان اسلام از تفرقه آنها سود خواهند برد.

وی با اشاره به نقش تحمل مخالف در ایجاد وحدت گفت: تحمل مخالف به هیچ وجه با پایبندی به اصول و ارزش ها تنافی ندارد اما هر کس باید برای عقاید مخالف، احترام قائل باشد. /909/ت302/ع

ارسال نظرات