۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۷۶۷۲۶۰
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تبیین کرد؛

۷ وسیله تقرب به خدا بر اساس آیات و روایات

۷ وسیله تقرب به خدا بر اساس آیات و روایات
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ذکر اسماء حسنای الهی، اقرار به نعمت، خانه کعبه، قرآن کریم، اقرار به گناه، اعمال صالح و امامان و امام زادگان را ۷ وسیله برای تقرب به خدا دانست.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی طی سخنانی در مراسم عزاداری شام شهادت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها در حرم مطهر بانوی کرامت، اظهار داشت: در آیه ۳۵ سوره مبارکه مائده آمده است که سه چیز عامل نجات و رستگاری انسان است و اگر این سه چیز در زندگی انسان تحقق یابد انسان رستگار خواهد شد.

وی افزود: اولین مورد داشتن تقوا و دوری از معصیت است، چراکه تقوا پلیس درونی و محافظ انسان از خطا است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی ادامه داد: دومین مورد داشتن وسیله نزد خداوند است که در این آیه وسیله به معنای رابطه و عاملی است که باعث می‌شود کار انسان زودتر راه بیفتد.

وی اضافه کرد: سومین مورد جهاد در راه خداست که در این آیه مبارکه ذکر شده است که طبق تعبیر مفسرین این جهاد هم شامل جهاد در جنگ است و هم شامل جهاد با نفس است.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: بحث تقوا و جهاد در آیات قرآن بسیار تکرار شده است؛ اما مسئله وسیله فقط دو مورد در قرآن ذکر شده است به همین خاطر موردبحث بسیاری از مفسرین واقع شده است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت یادآور شد: طبق آیات قرآن و روایات این وسیله می‌تواند اسمای حسنای الهی باشد؛ زیرا صدا زدن اسامی خداوند خواص مختلفی دارد و می‌تواند راه‌گشای بسیاری از امور باشد.

کارشناس مذهبی در ادامه گفت: از دیگر موارد داشتن وسیله، یادآوری نعمات در محضر الهی است به‌گونه‌ای که انسان همواره با به‌زبان‌آوردن نعمات الهی شاکر درگاه الهی باشد و از خداوند خواستار حاجات خود باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی تأکید کرد: وسیله سوم، خانه خداوند در شهر مکه است و طبق روایت این خانه وسیله‌ای برای نزول رحمت الهی و سبب ورود انسان به بهشت است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: چهارمین وسیله طبق روایت، قرآن کریم است و انسان می‌تواند با وسیله قراردادن قرآن در محضر الهی حاجات خود را بخواهد.

وی افزود: اقرار به معاصی پنجمین وسیله انسان در محضر الهی به جهت آمرزش گناهان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی یادآور شد: ششمین وسیله طبق روایت و طبق خطبه ۱۱۰ نهج‌البلاغه اعمال صالح انسان اعم از روزه، نماز، صله‌رحم، زکات، انفاق و… است.

وی یادآور شد: هفتمین وسیله وجود بابرکت اهل‌بیت (ع) و امامزادگان هستند که می‌تواند مایه تقرب انسان به درگاه الهی باشد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: در زیارت‌نامه حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها خطاب به حضرت درخواست شفاعت شده است به سبب منزلت و جایگاه عظیمی که حضرت نزد خداوند دارد.

وی در پایان گفت: حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها یک امامزاده معمولی نیست؛ بلکه حضرت یک امامزاده نادر و کم‌نظیر در میان امامزادگان خاندان عصمت و طهارت است. 

ارسال نظرات