۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۷۶۷۳۰۸
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

آماده همکاری همه جانبه با دانشگاه آزاد اسلامی هستیم

آماده همکاری همه جانبه با دانشگاه آزاد اسلامی هستیم
قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور با حضور در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با حجت الاسلام والمسلمین فاضل دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، علی سروری مجد، قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور و هیئت همراه پیش از ظهر امروز سه شنبه ۲۴ مهرماه ۱۴۰۳ با حضور در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در قم با حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، مدیر این نهاد حوزوی دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار دکتر سروری ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس معارف اسلامی سطح کشور، اظهار داشت: توجه به معارف اسلامی یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است که ایشان در نامه ای که ابتدای سال ۱۳۹۹ به دانشگاه آزاد مرقوم فرمودند «گسترش فضای انقلابی»، «حفظ کیان دانشگاه» و «ارتقای علمی» را خواستار شدند.

وی افزود: در دوره مدیریتی جدید دانشگاه آزاد به ریاست دکتر طهرانچی، در کنار افزایش کیفی فعالیت ها، افزایش کمی برنامه ها هم دیده شد که در همین راستا تعداد دانشجویان از ۸۵۰ هزار نفر به یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر افزایش پیدا کرد که رشد ۵۰۰ هزار نفری را شاهد هستیم.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، ارتقای کیفیت در پذیرش پایان نامه های ارشد و دکتری را از دیگر فعالیت ها برشمرد و افزود: یکی دیگر از اقدامات جلوگیری از پذیرش بدون ضابطه دانشجو در مقطع دکتری بود که در گذشته کمتر مورد توجه قرار می گرفت و از سویی معاونت های دانشگاه هم به شکل تخصصی درآمد که شامل چهار معاونت « علوم انسانی و هنر»، «علوم مهندسی»، «مهارتی و تربیتی» و «علوم پزشکی» می شود.

وی با اشاره به تأسیس دبیرستان های معارف اسلامی صدرا که یکی از مهم ترین اقدامات دانشگاه آزاد بوده، ادامه داد: تاکنون ۱۲ مدرسه معارف اسلامی صدرا ویژه دختران و پسران در کشور راه اندازی شده است که ۹ مدرسه برای دختران و ۳ مدرسه مربوط به پسران است و در همین راستا لازم است ارتباط تنگاتنگ با حوزه های علمیه خواهران داشته باشیم و نگاهمان این است که از ظرفیت حوزه های علمیه خواهران برای جهت دار کردن فرهنگی و تربیتی برنامه ها به خوبی استفاده کنیم.

در ادامه دیدار حجت الاسلام والمسلمین فاضل، مدیر حوزه های علمیه خواهران ضمن تسلیت ایام وفات شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه(س) و با اشاره به آیه « وَلَا تَهِنُواْ وَلَا تَحزَنُواْ وَأَنتُمُ ٱلأَعلَونَ إِن کُنتُم مُّؤمِنِینَ؛ سستی مکنید و غمگین نشوید، که شما [از دیگران] برترید، [البتّهّ‌] اگر با ایمان باشید»، اظهار داشت: در راستای تحقق این آیه، جمهوری اسلامی فرصت بسیار خوبی است که به علو و برتری برسیم و از آنجایی که دانشگاه آزاد اسلامی از ولیده‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است، تقویت، حمایت و هدایت این دستگاه تعلیم و تربیت را وظیفه حوزه های علمیه می دانیم.

وی ادامه داد: در زمانی قرار داریم که دنیای کفر در شرق و غرب عالم با تمام توان قد برافراشته و دست به دست هم داده اند تا انهدام اسلام، انقلاب اسلامی و همه معنویت خواهی و خداخواهی را منهدم و ویران کنند و بر ما لازم است تا از همه ظرفیت ها و فرصت ها برای مقابله با دشمنان اسلامی بهره مند شویم و در این راستا بیش از پیش هم افزایی و همکاری داشته باشیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: باید از همه ظرفیت هایی که می تواند ۲ دستگاه حوزه های علمیه خواهران و دانشگاه آزاد را به تعالی و ترقی و هم افزایی برساند تا این رشد و تعالی بتواند مشکلات موجود در نظام جمهوری اسلامی را کاهش داده و موجبات سربرافراشتن نظام اسلامی را سبب شود، استفاده کنیم و به مدد و کمک هم این مسیر تعالی را بپیماییم.

وی در پایان با بیان این که آماده همکاری همه جانبه با دانشگاه آزاد اسلامی هستیم، گفت: جا دارد نماینده ای از هر دستگاه معرفی شود تا همه عرصه هایی که می تواند موجب ارتقاء و تعالی نظام و تعلیم و تربیت اسلامی در کشور شود را شناسایی کنند و با هم افزایی این عرصه ها و ظرفیت ها تبدیل به یک سند عملیاتی شود.

در این دیدار معاونان فرهنگی، آموزش و پژوهش حوزه های علمیه خواهران نیز حضور داشتند که ضمن ارائه کزارشی از فعالیت معاونت متبوع، عرصه های همکاری خود را تشریح کردند.

ارسال نظرات