۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۷۶۷۳۹۷
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی؛

آماده جنگیم اما جنگ طلب نیستیم

آماده جنگیم اما جنگ طلب نیستیم
حجت الاسلام والمسلمین شهریاری با بیان اینکه برخی ها از جنگ احتمالی می ترسند، به اهمیت آمادگی بالا در آزمایش های الهی اشاره کرد و گفت: آماده جنگ هستیم اما جنگ طلب نیستیم.

به گزارش خبرنگار ‌سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شهریاری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مراسم اختتامیه همایش «دین، فرهنگ و رسانه های نوین» که عصر امروز در دانشگاه صداوسیما برگزار شد گفت: ابزارهای جدید تولید محتوا چندان اهمیت ندارند بلکه تحولی که در جوامع انسانی دارند، بسیار مهم است. 

وی با خطاب قرار دادن مسئولین رسانه ملی گفت: یک غصه ناگفته در خصوص صداوسیما داریم زیرا گاهی تولیداتی داریم که مخاطب چندانی ندارد اما رسانه نوینی تحول آفرین می شوند که شبکه ای شود از این رو VOD ها نمی توانند تحولی رفتار کنند زیرا نمی توانستند شبکه ای شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری با بیان اینکه صداوسیما گاه می خواهد اظهار کند که پرقوت حضور دارد، افزود: در واقعیت شاهد هستیم مخاطبان سنین 18 تا 30 سال چندان مخاطب رسانه ملی نیستند؛ تا شبکه ای شدن هدف نباشد متوجه نمی شویم که دچار تحول شده و شاهد یک جامعه جدید هستیم جامعه امروز عبارت است از فردرسانه های شبکه ای شده که هر کسی در لحظه می تواند در کل شبکه دریافت کننده باشد و همزمان تولید نیز بکند.

وی با تأکید بر اینکه ابزار رسانه مانند یک اره نیست که با پیشرفت تکنولوژی تبدیل به یک اره برقی با همان کارکرد سابق شده باشد، گفت: هر کس که سر جای خود نشسته است یک فرد رسانه شده است و یک تحول ذاتی شکل گرفته است. رقیب های رسانه ملی دیگر رسانه های بزرگ به تنهایی نیستند بلکه انسان رسانه ها نیز رقیب رسانه ملی هستند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی از نگرانی حاکمان سراسر جهان از تغییرات رسانه های نوین خبر داد و افزود: این ترس از به وجود آمدن اینترنت نیست بلکه ناشی از تغییرات انسان ها است. محتوای دینی بسیار کوتاه و اثرگذار نیز می تواند باشد مانند حکمت های نهج البلاغه که توییت های زمان خود هستند. جهاد تبیین به معنای رسانه ای بودن ما است که ما مسؤولیت داریم نسبت به آنچه در میدان رخ می دهد تبیینگر باشیم.

وی در پایان با اشاره به طرح خطر جنگ در میان مردم به خطبه ای از نهج البلاغه اشاره کرد و افزود: در طول حکومت امام اول شیعیان سه جنگ بزرگ شکل گرفت و مردم خسته شدند اما امیرمؤمنان ضمن اینکه به عدم جنگ طلبی تأکید کردند از یاران خود به شدیدترین شکل انتقاد کردند. انسان در زندگی خود دچار آزمایش می شود و جنگ ها بزرگ ترین آزمایش ها در تاریخ بوده که نباید از جنگ بترسیم و باید همواره آماده جنگ باشیم.

ارسال نظرات