۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۷۶۷۴۴۴

همایش ملی «آیت الله حسن زاده، علامه ذوالفنون؛ سالک توحیدی» برگزار شد

همایش ملی «آیت الله حسن زاده، علامه ذوالفنون؛ سالک توحیدی» برگزار شد
همایش ملی «آیت الله حسن زاده، علامه ذوالفنون؛ سالک توحیدی» با تقدیر از مقالات و کتب برتر و با سخنرانی آیت الله اعرافی و حداد عادل در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، همایش ملی «آیت الله حسن زاده، علامه ذوالفنون؛ سالک توحیدی» پیش از ظهر امروز در دانشگاه قم با استقبال اساتید حوزه علمیه طلاب و دانشجویان برگزار شد.

آیت الله حسن رمضانی دبیر علمی این همایش به هدف از برگزاری آن اشاره کرد و گفت: علامه حسن زاده در منظومه علوم و معارف چون خورشیدی می درخشد و هر کس که با مقوله علم و معرفت و تزکیه و سلوک و تربیت ارتباطی دارد قطعا یگانه دوران را می شناسد، پس هدف از این همایش شناساندن این گوهر و این جوهر نیست بلکه هدف زنده نگاه داشتن یاد آن عالم وارسته و فروزان و نگاه داشتن شعله وجودی ایشان است.

وی با اشاره به انتصاب مدیر حوزه علمیه یزد و برگزاری مراسمی به این منظور که مقرر بود مدیر حوزه های علمیه نیز در آن شرکت کند، از آیت الله اعرافی برای حضور و سخنرانی در همایش ملی «علامه ذالفنون؛ سالک توحیدی» تشکر کرد.

در ادامه نیز آیت الله اعرافی به ابعاد مختلف شخصیت علمی علامه حسن زاده اشاره کرد و با بیان اینکه انسان تکامل یافته می تواند جمع بین اضداد معمول باشد به ده مورد از جامعیت مرحوم حسن زاده اشاره کرد.

وی با  تفاوت گذاشتن بین تحلیل گران علمی با متن خوانان دقیق، علامه حسن زاده آملی را در هر دو زمینه شخصیتی برجسته دانست.

آیت الله اعرافی همچنین به حمایت مرحوم علامه حسن زاده آملی از انقلاب اسلامی اشاره کرد و این اقدام را جمع بین عرفان و انقلاب دانست.

پس از سخنان آیت الله اعرافی میزگرد تخصصی با ارائه آیت الله رمضانی و حجت الاسلام والمسلمین یدالله یزدان پناه به دبیری حجت الاسلام شیروانی در خصوص عرفان علامه حسن زاده آملی برگزار شد.

غلامعلی حداد عادل به عنوان سخنران پایانی این همایش به اشراف مرحوم علامه حسن زاده آملی به تاریخ علم در ایران و ادبیات فارسی اشاره کرد و آن را هم رده بزرگان این دو رشته دانست.

در پایان از دو مقاله شایسته تقدیر و یک مقاله برتر تقدیر شد.

ارسال نظرات