۰۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۷۶۷۴۹
همزمان با چهلمین روز ارتحال مدیر مدرسه علمیه نرجس؛

مستند داستانی زندگی بانو طاهایی تولید می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین بخش از تولید مجموعه مستند داستانی خادمان قرآن کریم خراسان به زندگی بانو طاهایی اختصاص یافت.
فيلمبرداري فاطمه خاموشي، مدير مدرسه علميه نرجس مشهد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، احسان قصابیان، نویسنده و کارگردان پروژه تولید مستند خادمان قرآن کریم خراسان رضوی، شب گذشته در جمع خبرنگاران گفت: مراحل تولید پروژه مستند داستانی با عنوان «عرشیان» جهت معرفی خادمان قرآن مطرح خراسان که در سطح ملی مورد تقدیر ویژه رییس جمهور قرار گرفته اند در قالب ده قسمت آغاز شده است.

وی افزود: به دلیل همزمانی آغاز کار این مجموعه با رحلت بانو طاهایی، نخستین برنامه را به معرفی شخصیت ایشان اختصاص دادیم که به صورت مستند ترکیبی شامل مصاحبه با اساتید، شاگردان، مبلغان و پرورش یافتگان محضر ایشان، بازسازی خاطرات و مراحل زندگی ایشان تولید می شود.

قصابیان با بیان اینکه با بازسازی بخش هایی از زندگی ایشان، سعی کرده ایم برنامه از حالت معمول و خسته کننده مستند خارج شود تصریح کرد: این برنامه در سه قسمت بیست تا 25 دقیقه ای با رویکرد شخصیت قرآنی و فعالیت های دینی و مذهبی استاد طاهایی و با رعایت ویژگی های یک مستند تهیه می شود به گونه ای که هیچ مصاحبه ای را در فضای آزاد نگرفته ایم.

وی، نزدیک شدن به ساختار برنامه های روایت فتح را هدف از این شیوه کار دانست و ابراز داشت: با وجوداینکه کار تقریبا رو به اتمام است؛ اما بزرگ ترین مشکل پروژه، عدم رضایت خانواده جهت نمایش چهره کسی به جای ایشان است.

کارگردان مستند تلویزیونی عرشیان خاطرنشان کرد: در این برنامه که بیشتر در منزل شخصی استاد تصویربرداری شده، در مجموع با 25 تن از مسؤولان، اساتید و شاگردان و ... استاد طاهایی گفت و گو شده است.

گفتنی است مستند تلویزیونی عرشیان، به نویسندگی و کارگردانی احسان قصابیان، مدیرتولیدی ایمان قصابیان، تصویربرداری علی عظیم زاده و صدابرداری حسن بلالی و به سفارش اداره کل ارشاد اسلامی خراسان با همکاری صداوسیمای خراسان رضوی تولید و همزمان با چهلمین روز ارتحال بانو طاهایی پخش خواهد شد./930/پ202/ص
ارسال نظرات