۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۷۶۷۶۰۳
آیت الله نوری همدانی:

با وحدت حوزه را تقویت کنیم/ چشم های فراوانی به حوزه قم دوخته شده است

با وحدت حوزه را تقویت کنیم/ چشم های فراوانی به حوزه قم دوخته شده است
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه راه ما راه شیخ انصاری و شیخ طوسی و دیگر بزرگان است، تصریح کرد: ان شاء الله با وحدت حوزه را تقویت و مشکلات را حل نماییم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار با هیات رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از تغییر متون درسی حوزه اظهار کرد: راه ما راه شیخ انصاری و شیخ طوسی و دیگر بزرگان است، من با تغییر متون حوزه به این شکل بطور جدی مخالفم، علمای بزرگ ما همین مسیر را طی کردند البته بعضی از مباحث نیاز به تلخیص دارد ولی اینکه بخشی از کتاب حذف شود و کتاب دیگری جایگزین گردد و جای آن کتاب را هم از حیث محتوا پر نکند و امتیاز داده شود مخالف هستیم، که پیش از این هم متذکر شده بودیم.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه دروس حوزه باید آزاد باشد و هر طلبه ای که می‌خواهد درس بخواند در انتخاب درس و استاد آزاد باشد، تأکید کرد: اینکه باید فلان موسسه و فلان استاد با فلان مزایا برود، درست نیست در گذشته اینطور بوده که طلبه وارد قم که می‌شد چند روز درسهای مختلف می رفت و استاد را خود انتخاب می‌کرد و درس و کتاب‌ها هم معلوم‌ بود و در پایان امتحان می دادند.

وی در ادامه با اشاره‌ به حضور چند روز قبل خود در مدرسه مبارکه‌ فیضیه و دارالشفا، از نبود شور و حضور سابق طلاب انتقاد کرد که چه شد که متن حوزه خلوت شده است.

با وحدت حوزه را تقویت کنیم و مشکلات را حل نماییم

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به این موضوع که حوزه علمیه قم باید پاسخگویی جهان اسلام خصوصاً شیعه باشد تاکید کرد: ان شاء الله با وحدت حوزه را تقویت کنیم و مشکلات را حل نماییم و بدانیم چشم‌های فراوانی به این مرکز دوخته شده‌است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ضمن تقدیر از مجمع عمومی جامعه مدرسین خواست مسائل و مشکلات را پیگیری نمایند.

شایان ذکر است در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سليمانی اردهالی گزارشی از فعاليت‌ها و برنامه‌های مجمع ارائه کرد و بعضی ديگر از اعضای مجمع پیشنهاد و نکاتی را بیان داشت.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات