۱۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۷۶۷۸۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

اصلاح الگوی مصرف زمینه گسترش عدالت را فراهم می کند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: اصلاح الگوی مصرف سبب ارتقای شاخص‌های زندگی و کاهش هزینه‌‌ها می شود و زمینه گسترش عدالت را فراهم می کند.
حجت الاسلام شكري، مديركل تبليغات اسلامي استان سمنان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی شکری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در کارگاه یک روزه آموزشی اصلاح الگوی مصرف که با حضور 43 نفر از کارکنان این اداره کل در محل سالن اجتماعات دبیرستان صدرای شاهرود برگزار شد، گفت: اصلاح الگوی مصرف محدود به زمان مشخص نیست بلکه باید سالیان متوالی این امر در جامعه اجرا شود.

وی با بیان اینکه اصلاح اصلاح الگوی مصرف به معنای نهادینه کردن روش صحیح استفاده از منابع کشور است افزود: اصلاح الگوی مصرف سبب ارتقای شاخص‌های زندگی و کاهش هزینه‌‌ها می شود و زمینه گسترش عدالت را فراهم می کند.

حجت الاسلام شکری اظهار داشت: اصلاح الگوی مصرف نهادینه کردن روش صحیح استفاده از منابع است و سبب کاهش هزینه ها می گردد و ضرورتی انکار ناپذیر در توسعه پایدار تلقی می شود.

وی تصریح کرد: از آنجا که میان فرهنگسازی در اصلاح الگوی مصرف ، امری حیاتی و ضروری به نظر می‌رسد، برخی کارشناسان معتقدند، الگوی مصرف را باید از کل به جزء اصلاح کنیم. یعنی ابتدا باید زیرساخت‌ها را فراهم کنیم، به آموزش‌های لازم و تبلیغات صحیح بپردازیم.

حجت الاسلام شکری، افزود: اصلاح الگوی مصرف و فرهنگ بهینه مصرف در کشور نیازمند تعیین خط مشی است که طی آن این اصل مهم در زندگی انسان ها به یک شعار تبدیل نشود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، آموزش کارمندان این اداره کل در سراسر استان با مقوله اصلاح الگوی مصرف، چشم انداز درست مصرف کردن، ریشه و زمینه اسراف ، راه برون رفت از آن، مصرف و آموزه های دینی از جمله اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی عنوان کرد./960/د102/ص
ارسال نظرات