۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۷۶۷۹۰۴
استاد برگزیده جشنواره علامه حلی مطرح کرد؛

حرکت در مسیر شهدای روحانی، مهم ترین راه تعالی طلاب

حرکت در مسیر شهدای روحانی، مهم ترین راه تعالی طلاب
حجت الاسلام ملکوتی نیا، حرکت در مسیر شهدای روحانی را مهم ترین راه تعالی طلاب دانست و با اشاره به ترور سیدهاشم صفی الدین و سیدحسن نصرالله از آگاهی دشمن به خطر علمای بزرگ برای جبهه باطل سخن گفت.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی ملکوتی نیا پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره پژوهشی اساتید حوزه های علمیه و پانزدهمین جشنواره علامه حلی در مدرسه علمیه معصومیه قم از  نیازمندی نسل امروز به الگوگیری از شهدای روحانیت سخن گفت و افزود: عظمت و اقتدار انقلاب اسلامی و ایران و تحقق وعده های صادق، مرهون رشادت شهدای روحانیت است.

این استاد حوزه با اشاره به شهادت شهید صفی الدین و سید حسن نصرالله از آگاهی دشمن نسبت به خطر علمای بزرگ برای جبهه صهیونیستی و استکباری خبر داد.
 
وی ادامه داد: برای اینکه طلاب جوان در جمع سکولارها گرفتار نشوند و وسوسه های کسانی که استکبار و اسرائیل غاصب را به رسمیت می شناسند، آنها را گرفتار نکند باید شاخصه های نظام فکری امامین انقلاب را به خوبی بشناسد.
 
حجت الاسلام ملکوتی نیا با بیان اینکه شهدای روحانیت مردان بی ادعایی بودند که در لحظات مورد نیاز به یاری دین خدا آمدند، افزود: به نظر می رسد که امتیاز ویژه شهدای روحانیت، خصلت های برجسته اعتقادی و رفتاری است. شناسایی و دسته بندی این اوصاف برجسته و متمایز از دیگران در سبک زندگی شهدای با فضیلت روحانیت است.
 
وی در توضیح روش مقاله علمی خود گفت: با روش تحلیل کیفی متعارف، بیانات امامین انقلاب اسلامی بررسی شد و مفاهیم ارایه شده در این حوزه، شاخص های طلبه تراز انقلاب اسلامی به دست آمد. در این حوزه به الگوهای زمینه ساز و استمرار بخش رسیدیم.
 
ملکوتی نیا یادآور شد: شاخص های نهایی شهدای روحانیت، شامل راهبر و هدایت گر، خدوم و خستگی ناپذیر، اهل قم و بیان گویا، مخلص و شجاع، مومن به اهداف انقلاب و مشتاق شهادت و عالم به معارف دین و دشمن شناس هستند.
 
وی گفت: بر اساس نتایج این تحقیق به نظر می رسد که می توان مقیاسی برای وضعیت سنجی و ارزیابی میزان روحیه انقلابی طلاب طراحی کرد.
ارسال نظرات