۱۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۷۶۷۹۱
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

امروز به برکت دولت ارزشی نظام تعلیم و تربیت در جامعه احیا شده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، گفت:امروز به برکت دولت ارزشی شاهد احیای ارزش های دینی و تربیتی در نظام تعلیم و تربیت هستیم که جای تقدیر و تشکر بسیار دارد .
امام جمعه زاهدان حجت الاسلام سليماني امام جمعه زاهدان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، روز گذشته در همایش مبشران رحمت که با حضور معاونان و مربیان پرورشی منتخب ادارات آموزش و پرورش استان در سالن اجتماعات حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) زاهدان برگزار شد، با بیان اینکه، نظام مقدس جمهوری اسلامی وارث میراث گران‌بهای دینی و انبیاء الهی است، اظهار داشت: مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی در نظام آموزشی غیر از کادرسازی دینی و تحول در متون درسی، ایجاد تحولی عظیم در محیط درسی و محتوای شکل گیری شخصیت دانش آموزان است .

وی، افزود: ایجاد نمازخانه در مدارس برای اشاعه فرهنگ دینی و تأسیس نهاد مبارکی چون امور تربیتی از اقدامهای ارزشمند نظام است که طی سه دهه اخیر دستاوردهای زیادی را بدنبال داشته است .

عضو خبرگان رهبری، با تأکیر بر اینکه، امور تربیتی و پرورشی از نیازهای اصلی آموزش و پرورش برای تربیت نیروی انسانی است، گفت: امور تربیتی و پرورشی بسیاری از مبانی دینی و اخلاقی را در راه تربیت نیروی انسانی به دانش آموزان انتقال داد و تزکیه را در بین این قشر به معنای کامل کاربردی کرد .

وی، بیان داشت: برخی افراد بحث تربیتی را در این کشور آن قدر ساده گرفتند که بعد از گذشت زمان کوتاهی از روی کار آمدن شان، اعلام کردند که نیازی به این مجموعه ارزشی در نظام تعلیم و تربیت نیست.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی، افزود: این قبیل افراد با تفکر خاص خود تا آنجا پیش رفتند که نهاد مقدس و انقلابی امور تربیتی و پرورشی را که در راستای تعلیم و تربیت در نظام اسلامی شکل گرفته بود، حذف کردند .

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: درست است که در برهه ای از زمان، برخی افراد بدور از توجه به تذکرات مکرر مراجع تقلید این نهاد مهم را از چرخه سازمانی آموزش و پرورش حذف کردند و چوب حراج بر اموال تربیتی زدند اما امروز دوباره به برکت دولت ارزشی شاهد احیای ارزش های دینی و تربیتی در نظام تعلیم و تربیت هستیم که جای تقدیر و تشکر بسیار دارد .

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر ضرورت ایجاد امید و نشاط در میان دانش آموزان بعنوان نسلهای آینده کشور، اظهار داشت: باید با بکارگیری روش‌های فرهنگی و تربیتی مؤثر جوانان را در مقابل آسیب های مختلف اجتماعی مراقبت کرد .

ابراهیم اعتصام، رییس سازمان آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان، نیز با ارائه گزارشی گفت: مسابقات فرهنگی، هنری، احکام، کارگاه‌های آموزشی و زنگ انضباط از جمله برنامه هایی است که در مدارس استان توسط معاونت پرورشی و تربیت بدنی برگزار می شود ./940/پ202/ص
ارسال نظرات