۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۷۶۷۹۵۲
امام جمعه تبریز:

«فهمیده‌ ها» و «احمد قصیرها» آمریکا و صهیونیست‌ها را درمانده کرده اند

«فهمیده‌ ها» و «احمد قصیرها» آمریکا و صهیونیست‌ها را درمانده کرده اند
حجت الاسلام مطهری اصل گفت: «فهمیده‌» و «قصیر»ها آمریکا و صهیونیست‌ها را عاجز و درمانده کرده‌اند، دشمن بداند تا فهمیده‌ها و قصیرها هستند، نمی‌تواند گزندی به ما برساند.

به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مطهری‌ اصل امروز در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی اظهار داشت: این روز به مناسبت شهادت حسین فهمیده نوجوان ۱۳ ساله با سنی کم اما معرفت بزرگ به عنوان روز جوان و دانش‌ آموز نام گرفته است.

وی به اهمیت روز بسیج دانش‌آموزی پرداخت و بر نقش و جایگاه مهم دانش‌ آموزان در پیشرفت و توسعه کشور تأکید کرد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مطهری‌ اصل بسیج دانش‌ آموزی را فرصتی دانست تا نسل جوان با ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس آشنا شوند و بر تقویت روحیه انقلابی، دینی و هویتی آنان تأکید کرد.

وی همچنین به نقش دانش‌ آموزان بسیجی در سازندگی و خود کفایی ملی اشاره کرد و آن‌ ها را سربازان آینده کشور خواند که می‌توانند با علم، تخصص، و روحیه بسیجی در سازندگی کشور مؤثر باشند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: دانش آموزان مسئولان و مدیران آینده کشور خواهند بود و زمام امور به دست آنها مدیریت خواهد شد، بنابراین باید بسیج دانش‌ آموزی و آموزش و پرورش در تربیت آنها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: امروزه در فلسطین جوانان ۱۴ و ۱۵ ساله در خط مقاومت ایستاده‌اند، با وجود از دست دادن عزیزان خود باز هم آماده تسلیم شدن در برابر ظلم استکبار نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: آمریکا و صهیونیست جهانی بدانند تا فهمیده‌ها و احمدجعفر قصیرها( جوانی ۱۷ ساله اهل لبنان و از اعضای حزب‌الله لبنان بود که در ۲۰ آبان سال ۱۳۶۱ با خودروی خود که پر از مواد منفجره بود به یکی از ساختمان‌های نظامی ارتش اسرائیل در شهر صور حمله انتحاری کرد. ۷۱ افسر و سرباز اسرائیلی و مأمور شاباک در این حمله کشته شدند) هستند نمی‌توانند اسلام و مسلمانان را از بین ببرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطهری اصل در خصوص سالگرد اولین شهید محراب آیت الله قاضی طباطبایی گفت: برای بزرگداشت سالگرد این شهید بزرگوار مجلسی شایسته در حد این مرد انقلابی واقعی و با صلابت در مسجد مقبره تبریز برگزار خواهد شد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه تقوا یعنی هر آنچه در خصوص عمل صالح نمی‌دانیم را یاد گرفته و هر آنچه را که می‌دانیم به آن عمل کنیم، عنوان کرد: شایسته‌ شیعه‌ علی نیست که احکام دین خود را به خوبی نداند.

وی عنوان کرد: انسان نباید به دلیل کمالات وجودی خود مغرور شده و خود را بی‌نیاز از دانستن مطالب جدید و احکام بداند، در برخی از مراسمات ترحیم از علما دعوت نمی‌شود و صرفا مداحی می‌شود، مجلس ترحیم بدون حضور عالمی برای سخنرانی مگر می شود؟

ارسال نظرات