۱۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۷۶۷۹۶
استاد حوزه و دانشگاه:

دستگیری ریگی هدیه ای ارزشمند به جهان اسلام بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه تبریز گفت: دستگیری عبدالمالک ریگی هدیه‌ای ارزشمند به جهان اسلام در آستانه هفته وحدت بود.
دستگيري عبدالمالک ريگي


حجت الاسلام محمد امانی زرند، استاد حوزه و دانشگاه تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح اهمیت دستگیری عبدالمالک ریگی در زمینه افزایش اتحاد اسلامی پرداخت.

وی با بیان این‌که دستگیری ریگی زمینه‌های اختلاف‌افکنی میان شیعه و سنی در شرق کشور را از بین برد، گفت: این شرور مسلح افزون بر جنایات بی‌شمار خود در زمینه اختلاف‌افکنی میان شیعیان و اهل تسنن تلاش‌های فراوانی کرده بود.

وی تأکید کرد: این فرد و گروهک تابع وی اقدامات بسیار گسترده ای در این زمینه صورت می‌دادند که از آن جمله توزیع گزینشی و گسترده سخنرانی برخی وعاظ شیعی در مورد اهل سنت بود که سبب بروز ناآرمی‌ها در شرق کشور می‌شد.

استاد حوزه و دانشگاه تبریز موضوع تأسیس مدارس وهابی با حمایت ریگی را مسأله‌ای مهم و کارشناسی شده از سوی آنان دانست و ابراز داشت:‌ این مدارس نه تنها در ایران بلکه در افغانستان و پاکستان نیز تأسیس می‌شد تا افکار انحرافی و مسموم وهابیت زمینه را برای تربیت نیروهای ضد وحدت اسلامی فراهم کند.

حجت الاسلام امانی حمایت کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی منطقه از این شرور مسلح را نشانه ای بارز از اهداف این گرهک شرور دانست و افزود: شبکه خبری بی بی سی فارسی با ظاهری بی‌طرفانه اقدام‌های تروریستی این گروهک را اقدام‌هایی برای آزادی، دمکراسی و احقاق حق می‌دانست؛ در حالی که کشتار و جنایت در هیچ مسلکی به عنوان راهکار دست یافتن به آزادی تائید نمی‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه تبریز با اشاره به شادمانی مردم شرق کشور در پی دستگیری این شرور مسلح گفت: دستگیری ریگی هدیه ای ارزشمند به جهان اسلام در آستانه هفته وحدت بود.

وی تأکید کرد: با دستگیری این جنایتکار سابقه‌دار و شادمانی مردم سنی نشین شرق کشور مشخص شد که مردم مسلمان این منطقه همپای مردم شیعه از این دستگیری خوشحال شدند و حمایت مردم این منطقه از عبدالمالک ریگی تنها شعاری نادرست و تبلیغاتی از سوی اربابان غربی و عربی وی بوده است./935/ت302/س

ارسال نظرات