۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۷۶۷۹۶۱

۲۰ حمله حزب‌الله به شهرک‌ها و مواضع نظامی رژیم صهیونیستی

۲۰ حمله حزب‌الله به شهرک‌ها و مواضع نظامی رژیم صهیونیستی
نیروهای حزب‌الله لبنان از صبح جمعه، ۲۰ بار مواضع نظامی و شهرک‌های اسرائیلی را هدف حملات موشکی و پهپادی خود قرار دادند که در مهم‌ترین آنها، پایگاه «فیلون» هدف قرار گرفت.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، جنبش حزب‌الله لبنان از صبح جمعه 20 حمله به مواضع نظامی و شهرک‌های صهیونیست نشین واقع در شمال فلسطین اشغالی انجام داده است.

حزب‌الله با انتشار بیانیه‌هایی تأکید کرد که در راستای حمایت از ملت فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از نیروهای مقاومت آن و همچنین دفاع از لبنان و مردم آن شهر اشغالی «صفد» را هدف حملات موشکی قرار داده است.

حزب‌الله خبر داد که ساعتی پیش، با چندین فروند پهپاد تهاجمی، پایگاه «فیلون» ارتش اسرائیل را در شرق شهر اشغالی «صفد» هدف قرار داده است.

حزب‌الله تأکید کرد که این عملیات با موفقیت انجام شده است. این پایگاه، مقر و انبارهای لشکر 36 و 210 ارتش صهیونیست به شمار می‌رود.

 حزب‌الله همچنین خبر داد که در جریان حملات خود یک تانک «مرکاوا» را در نزدیکی مقر «مسگاوعام» و یک تانک دیگر را در اطراف شهرک «عدیسه» با موشک‌های هدایت‌شونده هدف قرار داد که دو تانک منهدم و تمامی سرنشینان آن نیز کشته شدند.

نیروهای مقاومت لبنان شهرک صهیونیستی «کرمئیل» و تجمع نظامیان صهیونیست را در اطراف مقرر «کفر گلعادی» و مسگاوعام، عدیسه، «الطیبه» و «المالکیه» و شرق شهرک «عیترون» هدف حملات موشکی قرار داده است.

کنایه خبرنگار اسرائیلی به ادعای «فروپاشی حزب‌الله»

بنا بر آمارهای رسمی رژیم صهیونیستی که معمولا بسیار کمتر از عدد واقعی است، طی 24 ساعت گذشته، 13 افسر و سرباز در غزه و لبنان کشته و بیش از 50 نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.

«الیور لوی» تحلیلگر مسائل فلسطین در رادیو و تلویزیون اسرائیل در صفحه شخصی خود و در واکنش به تلفات ارتش این رژیم در مرز لبنان گفت: «کجا هستند کسانی که قاطعانه می‌گفتند حزب‌الله در وضعیت فروپاشی قرار دارد؟ تکلیف سندی که افشا کرده بود، حزب‌الله دیگر نیرویی ندارد، چه شد؟».

نیروهای حزب‌الله همچنین با پهپادهای انتحاری خود مقر البغدادی را در هم کوبیدند. نیروهای مقاومت پس از آن، محل تجمع نظامیان صهیونیست را در مقر «شومیرا» هدف حملات موشکی خود قرار دادند و حمله بعدی حزب الله نیز با دو موشک هدایت شونده در «مروحین» بود که در جریان آن شماری از صهیونیست‌ها کشته و زخمی شدند ولی آمار دقیق از تعداد تلفات آنان نیز در دست نیست.

نیروهای مقاومت لبنان که بارها پهپادهای رژیم صهیونیستی را سرنگون کرده‌اند، با موشک زمین به هوا، یک پهپاد «هرمس-450» این رژیم را مجبور به فرار کردند.

ارسال نظرات