۱۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۷۶۸۰۵
آیت الله علوی گرگانی:

مواعظ علما و بزرگان ره توشه جوانان و جامعه است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی بر ضرورت بهره گیری اقشار مختلف جامعه از مواعظ و بیانات علما و بزرگان تاکید کرد.
آيت الله سيد محمد علي علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از سپاهیان با تبریک ولادت حضرت محمد (ص)، ولادت امام صادق (ع) و همچنین گرامیداشت هفته وحدت از پیامبر گرامی اسلام به عنوان پیامبر مهربانی و رحمت یاد کرد و گفت: هیچ پیامبری از پیامبران الهی مثل حضرت محمد (ص) نسبت به امتش مهربان و رئوف نبود.

وی در عین حال تاکید کرد: هیچ پیامبری از میان انبیاء الهی نیز به اندازه خاتم النبین از امت و پیروانش آسیب ندیده است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه خطاب به جوانان حاضر در جلسه گفت: شما باید علاوه بر انجام وظایف و خدمات کتب تاریخی و اسلامی را مطالعه کرده تا با ابعاد مختلف دین اسلام و سرنوشتی که در آل رسول الله (ص) گذشته است آشنا شود.

آیت الله علوی گرگانی بیان داشت: امت اسلام بعد از ارتحال پیامبر با خاندان نبوت و رسالت خوب برخورد نکرده و با حیله ها و دسیسه های مختلف واسطه های فیض الهی را مورد آزار و اذیت قرار دادند.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود از شهر قم به عنوان عش آل محمد یاد کرد و گفت: افرادی که به این شهر مذهبی عزیمت می کنند باید از موقعیت و فضای علمی و معنوی این شهر مذهبی حداکثر استفاده را ببرند.

آیت الله علوی گرگانی مواعظ علما، مراجع و بزرگان را ره توشه راه جوانان و جامعه دانست و تاکید کرد: جوانان باید از محضر علما استفاده کرده و با دوری از رذایل اخلاقی، فضیلت های اخلاقی را در خود توسعه دهند.

وی در پایان خدمتگذاری به انقلاب و مردم را توفیقی بزرگ دانست و تاکید کرد: هر کس در هر پست و مقامی که هست باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشد و به مردم خدمت کند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات