۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۷۶۸۰۸۶

طلاب اردو زبان مبانی فقهی مقام معظم رهبری را بررسی کردند

طلاب اردو زبان مبانی فقهی مقام معظم رهبری را بررسی کردند
مقالات طلاب اردو زبان در همایش مبانی فقهی مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم ارائه ارائه شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مطهری از پاکستان، مدیر کمیسیون "مقالات برتر زبان اردو" در همایش مبانی فقهی مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم که در سالن شهیدین مجتمع آموزش عالی فقه برگزار شد، با اشاره به مقالات دریافتی در زبان اردو، اظهار کرد: بیش از 200 مقاله از مبانی فقهی بیانیه گام دوم در موضوعات مبنای فقهی در هشت محور اخلاق، نظام اسلامی، اقتصاد، آزادی، حکمرانی و روابط بین الملل نگاشته شده است که در ادامه نویسندگان مقالات برتر دعوت به ارائه در کمیسیون های تخصصی در موضوعات یاد شده شدند. 

وی افزود: هدف از تدوین این مقالات به زبان اردو، درگیر کردن مردم اردوزبان کشورهای مختلف با بیانیه گام دوم بوده؛ چرا که مخاطب این بیانیه، تنها مردم ایران نیستند. اهمیت این همایش برای توسعه و پیشرفت کشورهای اسلامی نیز بسیار است که لازمه آن ترجمه و تولید محتوای علمی این همایش به زبان های زنده دنیاست.

طلاب اردو زبان مبانی فقهی مقام معظم رهبری را بررسی کردند

مدیر این کمیسیون با بیان این که نیاز شدید جوانان فرهیخته اردو زبان کشورهای مختلف به دریافت علوم ناب اسلامی است، اذعان نمود: این مقالات که دارای وزن علمی و فقهی در خور توجهی از مبانی فقهی مقام معظم رهبری است؛ در مجلات، کالج ها و محافل علمی مناطق اردو زبان جهان ارائه و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری، در پایان، تأکید کرد: اگر تبلیغ، تبیین و انتشار دستاوردهای این همایش وزین در بین مردم اردو زبان و دیگر زبان های رایج دنیا به درستی صورت گیرد، می توان ادعا داشت در تحقق هدف والای مقام معظم رهبری در ایجاد تمدن نوین اسلامی توفیقی داشته ایم.

تعداد بازدید : 0

لازم به ذکر است مقالات ارائه شده در این نشست شامل مبانی فقهی منع تسلط کفاربر مسلمانان از منظر فقه با تاکید بر بیانیه گام دوم اسلامی اثر حجت الاسلام ایمانی؛ اهمیت اقتصاد و جایگاه آن در نظاماقتصادی اسلام اثر حجت الاسلام اصغری، عزت مسلمین و روابط بین الملل از منظر فقه اهل البیت علیهم السلام اثر جناب آقای مخلصی؛ منع تسلط کفار بر مسلمین از منطر فقه اثر جناب آقای چاندیو بود.

گفتنی است این همایش با حضور حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی، رئیس محترم قوه قضائیه و رئیس محترم جامعه المصطفی العالمیه در روز ۱۰ آبان در مدرسه مبارکه حجتیه قم برگزار می شود.

ارسال نظرات