۱۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۷۶۸۴۷
آیت الله موسوی جزایری:

جدیت و انگیزه قوی مؤلفه مهم ورود در عرصه فرهنگی است

خبرگزاری رساـ آیت الله موسوی جزایری در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان جدیت و داشتن انگیزه قوی از مؤلفه‌های مهم برای ورود به عرصه فرهنگی برشمرد.
آيت الله موسوي جزايري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ظهر دیروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان با تشکر از حضور حجت الاسلام ‌تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اظهار داشت: اساساً اصل اسلام نهضتی فرهنگی بود که پیامبر گرامی اسلام(ص) برای اجرای آن سختی‌های بسیاری متحمل شد‌، در همین راه مردم را به نور، رحمت، اخلاق و فضائل انسانی دعوت می‌کرد تا بتواند فرهنگ عمومی جامعه را اسلامی کند.

وی بخشی از آیات قرآن را درباره فرهنگ عمومی جامعه دانست و گفت: خاتم الانبیاء(ص) با تبشیر و انذار که از ابزارهای مهم فرهنگی است، عالی ترین فرهنگ را ارائه داد و دنیای امروز باید در دانشگاه پیامبر اسلام(ص) زانو بزنند و از شیوه های او بهره ببرند.

آیت الله موسوی جزایری استقامت پیامبر(ص) تا رسیدن به نتیجه را از سرفصل‌های مهم ترویج فرهنگ اسلامی دانست و در ادامه به سیره ‌امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اشاره و اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز برای اصلاح فرهنگ عمومی جامعه به وقوع پیوست؛ اما این پایان کار نیست و همه علما و صاحبان فکر و اندیشه که دغدغه استان و کشور را دارند باید با شناسایی مشکلات فرهنگی گام‌های مؤثری در این زمینه بردارند.

وی اصلاح فرهنگی را زمینه‌ساز اصلاح سایر امور دانست و ابراز داشت: باید با جدیت و انگیزه‌ای قوی وارد این میدان شد؛ از این رو ضروری است با آسیب‌شناسی فرهنگی، راه‌حل‌ها را جستجو و اجرا کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در پایان از دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خواست تا قبل از جلسات شورا موضوعات آن را مشخص کند تا جلسات پرمحتواتر و با نتیجه بهتری برگزار شود./945/پ202/س
ارسال نظرات