۱۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۷۶۸۶۹
آیت‌الله طباطبایی:

شورای عالی حوزه های علمیه سراسر کشور شکل گیرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه اصفهان گفت:ما در حوزه علمیه اصفهان بنایی بر استقلال این حوزه نداریم؛ اما باید شورای عالی حوزه های علمیه سراسر کشور شکل بگیرد.
ْآيت الله سيديوسف طباطبايي، نماينده ولي فقيه در اصفهان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله طباطبایی مدیر حوزه علمیه اصفهان، روز دوشنبه در همایش مسؤولان هسته های گزینش، اساتید و مدیران مدارس علمیه کشور که در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفا قم برگزار شد در سخنانی با اشاره به جایگاه والای روحانیون و حوزه های علمیه اظهار داشت: هیچ مقامی در دنیا به اندازه شغل طلبگی دارای اجر و ثواب نیست و روحانیون و طلاب باید قدر موقعیت و منزلت خود را بدانند و جامعه را به سوی نیکی ها هدایت کنند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هیچ نهادی جز حوزه های علمیه موفق به پیشبرد احکام دین نخواهد شد گفت: تنها گروهی که می تواند کار فرهنگی لازم را انجام دهد حوزه های علمیه هستند و با توجه به این نقش ضروری است توجه بیشتری به حوزه های علمیه صورت گیرد و برای انجام ماموریت های فرهنگی بودجه ها و اعتبارات لازم در اختیار این نهاد مهم قرار گیرد.

آیت الله طباطبایی در بخش دیگری از سخنانش خواستار توجه بیشتر به حوزه های علمیه شد و گفت: در حال حاضر بسیاری از مدارس و مساجد مناطق مختلف کشور از وجود روحانی بی بهره هستند و ضروری است با تامین زیر ساخت های لازم به این مهم توجه شود.

وی بیان داشت: نیاز کشور به روحانی و عالم بیش از آن چیزی است که ما امروز در کشور روحانی و طلبه داریم و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان در ادامه با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه باید مبلغانی را به زبان های مختلف دنیا تربیت کند گفت: در حکومت اسلامی باید بودجه های لازم برای کار فرهنگی و تربیتی در اختیار حوزه های علمیه قرار گیرد.

وی خواستار شکل گیری شورای عالی حوزه های علمیه در سراسر کشور شد و تاکید کرد: ما در حوزه علمیه اصفهان بنایی بر استقلال این حوزه و همچنین حوزه علمیه مشهد مقدس نداریم، اما باید شورای عالی حوزه های علمیه سراسر کشور شکل بگیرد تا برای تمام مدارس و حوزه های علمیه کشور به صورت یکسان برنامه ریزی شود. /924/پ202/ص
ارسال نظرات