۱۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۷۶۸۷۲
آیت الله مجتهد شبستری:

شهدا ارزش‌های فراموش شده اسلامی را احیا کردند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تأکید بر عمل به پیام شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: شهدا با لبیک به پیر جماران و اطاعت از ولایت فقیه ارزش‌های فراموش‌شده را زنده کردند.
آيت الله شبستري   امام جمعه تبريز


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، روز گذشته در یادواره گرامی‌داشت شهدای منطقه آقابالای تبریز اظهار داشت: عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نتیجه خون شهدا و استقامت و از جان گذشتگی خانواده آنان است.

وی افرود: این شهدا بودند که در هشت سال جنگ تحمیلی با ایثار و از جان گذشتگی خود نگذاشتند، یک وجب از خاک مقدس کشورمان به دست دشمن بیفتد، انقلاب ما ثمره خون شهدا است و باید برای حفظ و پاسداری از آرمان های شهدا باید خانواده‌های این عزیزان به‌ عنوان ولی نعمتان نظام جمهوری اسلامی مورد توجه اقشار مختلف جامعه قرار گیرد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: تاریخ گواه است که دشمنان قسم خورده هرگز پیروزی های اسلام و انقلاب را برنتابیده و همواره با توطئه ها و دسیسه چینی های پنهان و آشکار سعی در ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را داشته و دارند.

وی با بیان این‌که شهدا ادامه دهندگان راه انبیا و اولیای الهی هستند، گفت: شهدا عاملان به قرآن و عترت بودند که با نثار جان خود، ندای پروردگارشان را لبیک گفتند و کربلایی دیگر در ایران رقم زدند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: شهدا با لبیک به پیر جماران و اطاعت از ولایت فقیه ارزش‌های رنگ باخته در جامعه را دوباره رنگ خون بخشیدند و آن را زنده کردند.

آیت الله شبستری با بیان این‌که شهدای دوران دفاع مقدس نمایشگاهی از عرفان و غیرت را در مناطق جنگی برپا کردند، اظهار داشت: این جوانان برومند در دامن مادرانی پاک پرورش یافتند و توانستند حماسه‌ای بزرگ و ماندنی در تاریخ جهان از خود به یادگار بگذارند.

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: امروز نیز همگان برای پاسداری از خون و آرمان شهید، وظیفه‌ای زینب‌وار دارند و باید با رساندن پیام شهدا به نسل‌های آینده رسالت خود را به شایستگی انجام داده و مدیون خون شهدا نشوند.

وی گفت: پاداش شناخت شهید و سیره آنها کم‌تر از جهاد در راه خدا و شهادت نیست و باید برای ماندگاری آنچه شهدا برای آن جان و مال خود را هزینه کرده‌اند، همه تلاش خود را به کار گرفت./935/پ202/س

ارسال نظرات