۱۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۷۶۸۸۰
رییس حوزه مدیریت حوزه‌های علمیه:

رهبری و مراجع با تمام قدرت از حوزه های علمیه حمایت می کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه مدیریت حوزه‌های علمیه گفت: حوزه های علمیه و روحانیت باید بدون هیچ گونه مسامحه کاری در امر گزینش اقدام کنند تا خدایی ناکرده با یک غفلت آسیب های فراوانی دامن گیر حوزه های علمیه نشود.
حجت الاسلام احمد فرخ فال
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد فرخ فال،رییس حوزه مدیریت حوزه‌های علمیه، عصر دوشنبه در همایش مسؤولان هسته های گزینش، اساتید و مدیران مدارس علمیه کشور که در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفا قم برگزار شد، در سخنانی حوزه های علمیه را از برکات وجود پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) دانست و تاکید کرد: خوشبختانه ما امروز در حوزه های علمیه شاهد زحمات و اقدامات بسیار خوبی هستیم و در تمامی معاونت های حوزه های علمیه برنامه های کاربردی اجرا می شود و باید قدر این موقعیت را دانست.

وی با اشاره به سابقه شکل گیری معاونت آمار و بررسی حوزه های علمیه و فعالیت های این معاونت ابراز داشت: معاونت آمار و بررسی حوزه علمیه بر حسب تاکیدات امام راحل شکل گرفت و خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی نیز انجام داده است.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه تاکید کرد: حوزه های علمیه و روحانیت باید بدون هرگونه مسامحه کاری در امر گزینش اقدام کند تا خدایی ناکرده با یک غفلت آسیب های فراوانی دامن گیر حوزه های علمیه نشود.

حجت الاسلام فرخ فال محافظت از جایگاه مهم حوزه های علمیه را وظیفه مدیران حوزه خواند و بیان داشت: در این راستا باید بدون ملاحظه کاری عمل کرد و هسته های گزینش و اساتید مصاحبه در مدارس علمیه سراسر کشور باید نقش خود را در این راستا به خوبی انجام دهند.

رییس حوزه مدیریت حوزه‌های علمیه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه رهبری و مراجع تقلید دغدغه حوزه های علمیه و روحانیت را دارند تاکید کرد: امروزه مقام معظم رهبری و مراجع تقلید با تمام قدرت از حوزه های علمیه حمایت می کنند و دولت خدمتگذار نیز با امکانات کامل سعی می کند در خدمت حوزه ها و روحانیت باشد.

وی با قدردانی از اقدامات انجام شده در حوزه های علمیه در خصوص تقویت مباحث علمی و آموزش و پژوهشی اضافه کرد: مدیریت حوزه های علمیه نیز بیشترین وقت خود را به حوزه های علمیه اختصاص داده است و معاونت های مختلف نیز در این راستا اقدامات مناسبی را انجام داده و می دهند.

حجت الاسلام فرخ فال در پایان گفت: امیدواریم با برنامه ریزی مناسب از ظرفیت های ایجاد شده در حوزه های علمیه حداکثر استفاده جهت پیشبرد برنامه های آموزشی و پژوهشی صورت گیرد.

گفتنی است در این همایش همچنین حجت الاسلام الله وردی از اساتید حوزه های علمیه نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: با توجه به مقررات و آئین نامه های موجود افراد معلول امکان تحصیل در حوزه های علمیه را ندارند و باید امکانی فراهم شود که این افراد که از استعداهای خوبی نیزبهره مند هستند از فیض تحصیل در این نهاد مهم فرهنگی و علمی محروم نشوند. /924/پ202/ص

ارسال نظرات