۱۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۷۶۸۸۷
معاون اجتماعی نیروی انتظامی قم:

فرهنگ خرافی چهارشنبه سوری باید از جامعه اسلامی برچیده شود

خبرگزاری رسا ـ معاون اجتماعی نیروی انتظامی قم گفت: باید با برنامه ریزی های لازم و استفاده از ظرفیت های حوزه های علمیه و هیئات مذهبی فرهنگ خرافی چهارشنبه سوری که هیچ مبنای شرعی هم ندارد از جامعه اسلامی ما برچیده شود.
فرهنگ خرافی چهارشنبه سوری باید از جامعه اسلامی برچیده شود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرهنگ رضا خسروی معاون اجتماعی نیروی انتظامی قم، دوشنبه شب در هم اندیشی نقش هیئات مذهبی در پیشگیری از اعتیاد و معضلات اجتماعی که در دفتر هیات و کانون خادم الرضا(ع) برگزار شد، با بیان اینکه استان قم در زمینه مواد مخدر وضعیت خوبی ندارد تصریح کرد: دشمنان اسلام امروز با بکارگیری تمام توان خود سعی دارند به انقلاب و اسلام ضربه بزنند و ما باید در مقابل این توطئه ها هوشیار باشیم.

خسروی گسترش مواد مخدر در بین جوانان را یکی از مهم ترین برنامه های دشمنان دانست و گفت: با استقرار نیروهای آمریکایی در افغانستان تولیدات مواد مخدر افزایش چشمگیری داشته است و هیات ها و تشکل های مذهبی در مقابله با این نقشه ها باید به وظیفه خود عمل کنند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی قم بیان داشت: هیات های مذهبی در تاریخ سیاسی ومذهبی ایران و گسترش مباحث فرهنگی نقش پررنگی داشته اند.

وی تصریح کرد: برای پیدا کردن نقش تشکل های مذهبی در پیشگیری از اعتیاد و معظلات اجتماعی باید اتاق فکری تشکیل شود تا راهکارهای پیشگیری از اعتیاد در آن به بحث و بررسی گذاشته شود.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی قم خواستار برنامه ریزی لازم در خصوص تبیین نقش هیات های مذهبی در پیشگیری از معظلات اجتماعی شد و تاکید کرد: این گونه تشکل ها باید با برنامه ریزی لازم از پتانسیل و ظرفیت های مردمی استفاده کنند و نوجوانان و جوانان را از معظلات اجتماعی که امروزه دامن گیر خانواده ها شده است آگاه سازند.

وی با بیان اینکه گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در کاهش معظلات اجتماعی نقش مهمی دارد تصریح کرد: متاسفانه به این فریضه مهم توجه چندانی نشده است و بسیاری از معظلات ما نیز ناشی از این غفلت است.

سرهنگ خسروی در بخش دیگری از سخنانش نقش طلاب و روحانیون را در آگاه کردن جامعه نسبت به آسیب های اجتماعی حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: باید در راستای آگاه کردن جامعه از آفات و مضرات گسترش مواد مخدر، برنامه ریزی ها و فرهنگ سازی های لازم صورت گیرد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی قم در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به چهارشنبه آخر سال خاطرنشان کرد: باید با برنامه ریزی های لازم و استفاده از ظرفیت های حوزه های علمیه و هیئات مذهبی فرهنگ خرافی چهارشنبه سوری که هیچ مبنای شرعی هم ندارد از جامعه اسلامی ما برچیده شود. /924/پ202/ص
ارسال نظرات