۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۶۸۹۵
عضو مجلس خبرگان رهبری:

‌آموزه‌های قرآنی به صورت مفهومی در نهاد خانواده‌ وارد شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری با بیان این‌که قرآن متعلق به ابدیت و برای هدایت انسان‌ها است، گفت: میراث قرآنی باید در زندگی همه مسلمانان به صورت واقعی، آموزنده و مفهومی وارد شود، تا اثرگذار باشد.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري حجت الاسلام و المسلمين سيد صابر جباري نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام و المسلمین سید صابر جباری، نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری، روز گذشته ‌در محفل انس با قرآن در حسینیه قتلگاه بهشهر با اشاره به این که قرآن از آن همه زمان ها و مکان ها است و متعلق به افراد و زمان خاصی نیست، گفت: قرآن کتاب هدایت بشریت و متعلق به ابدیت است، حیف است که به آن همانند تجارت نگریسته شود و استفاده مالی از آن صورت گیرد.

وی برگزاری محافل انس با قرآن در بعد از انقلاب را از ‌فعالیت‌های ارزنده انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دانست و با بیان این که برگزاری چنین محافلی در آگاهی‌رسانی قرآنی بسیار مفید است، بیان داشت: قرآن کتاب هدایت الهی است که هیچ تحریفی در آن وجود ندارد؛ از این رو باید‌ در زندگی همه مسلمانان به صورت واقعی، آموزنده و مفهومی وارد شود، تا اثرگذار باشد.

نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری همچنین بیان داشت: رموزی در قرآن وجود دارد که موضوع بندی نشده است و خداوند از این راه در پی شناسایی و ارزیابی ما است تا شایستگی‌های بندگان مشخص شود.

حجت الاسلام و المسلمین جباری یادآور شد: قرآن دریای مواجی است که در بعد از انقلاب با محتوا در جامعه پیاده می شود و باید قدر دانسته شود‌، نه به عنوان کتاب معمولی؛ بلکه به عنوان کتابی سرنوشت‌ساز در زندگی بشر به آن نگریسته و در آن دقت شود.

گفتنی است، در این مراسم روحانی حاضران از قرائت قاریان شهرستانی، ‌سعید طوسی قاری بین المللی‌ و ‌خدامی حافظ کل قرآن مسلط به زبان انگلیسی بهره‌مند شدند./950/پ202/س

ارسال نظرات