۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۷:۰۱
کد خبر: ۷۶۸۹۸
آیت الله علوی گرگانی:

رفتار با زندانیان باید به گونه ای باشد که موجب تحول درونی آنها شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی تاکیدکرد: زندان نباید زندان باشد بلکه دارالتعلیم و دارالاصلاح است و باید موجب تحول در زندانیان شود.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علوی گرگانی، عصر روز گذشته دهم اسفندماه در دیدار با رئیس و مدیران سازمان زندان های سراسر کشور و استان قم با بیان این مطلب تصریح کرد: کاری کنید که زندانیان در مدتی که در زندان هستند دچار تحول و تغییر شوند و تغییر هم در صورتی ایجاد می شود که سطح فرهنگی آنان بالا برود.

وی با بیان اینکه زندان باید دارالتعلیم و دارالاصلاح باشد، افزود: زندان نباید منجر به از بین رفتن انرژی انسانی شود بلکه باید تدابیری به کار گرفت که نیروهای ارزشی زندانیان فعال شود و از خدمات آنان استفاده کنیم.

 آیت الله علوی گرگانی با اشاره به روایتی اظهارکرد: در این روایت آمده است که هر کس سه چیز را در قیامت همراه نداشته باشد زیان کرده است، ورعی که او را از محارم الهی بازدارد، حلم و صبری که فرد بتواند با سفها برخورد مناسب داشته باشد و جلوگیری از عصبانیت در برخورد با دیگران.

وی تاکید کرد: زندانیان نیز دارای نوعی سفاهت هستند از این رو باید با آنان رفتاری از روی حلم و صبر داشته باشید تا موجب تحول درونی در آنان شود.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر لزوم پرهیز از غرور تصریح کرد: امامان معصوم(ع) فرموده اند سعی کنید هر عملی را در هر جایگاهی که هستید درست انجام دهید و تلاش کنید از چارچوب ارزش های الهی خارج نشوید و تجاوز نکنید.

وی با اشاره به آیاتی از قران عنوان کرد: طبیعت انسان طوری است که به محض آنکه خود را در موضع قدرت ببیند از حدی که خدا تعیین کرده است تجاوز می کند و دچار غرور می شود و شما مسئولان زندان و همه ما باید مراقب باشیم دچار این گرفتاری نشویم./ 925/پ202/ج
ارسال نظرات