۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۷:۰۳
کد خبر: ۷۶۹۰۱
فرمانده نیروی انتظامی استان قم:

مردم اجازه ای به تحرکات موسوم به سبز نمی دهند

خبرگزاری رسا: فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان اینکه پلیس برای هر برنامه ای پیش بینی دارد تاکیدکرد: ما برای برخورد با تحرکات و ایجاد ناآرامی ها همواره آماده هستیم؛ اما پیش بینی می کنیم مردم اجازه ای به تحرکات موسوم به سبز نمی دهند و معتقدیم این جریان تمام شده است.
ديدار فرماندهان و کارکنان نيروي انتظامي استان قم با آيت الله مکارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار مهدی توکلی، فرمانده نیروی انتظامی استان قم، شب گذشته در جمع خبرنگاران گفت: من تاکید دارم که اسم چهارشنبه سوری هم برده نشود چون نه در باورهای دینی و نه در ارزش های سنتی ما این موضوع جایگاهی ندارد و یک خرافه سنتی محسوب می شود و به تعبیر یکی از بزرگان حتی خرافه هم نیست و یک فساد اجتماعی است که باعث ناامنی، رعب و وحشت و ایراد خسارت به مردم و اموال دولتی می شود و خلاف عرف قانون است و هیچ مجوزی برای آن صادر نشده است.

وی ادامه داد: ما مصمم هستیم با این موضوع برخورد کنیم در وهله اول ارشاد و راهنمایی و اگر افرادی بخواهند از موازین قانونی تخطی کنند قطعا با آنها برخورد می کنیم، افرادی را که در سال های گذشته و به ویژه سال قبل در قم مشکلاتی ایجاد کرده اند قطعا بازداشت می کینم و اجازه تحرک را نخواهیم داد.

توکلی با بیان اینکه هیچ مواد محترقه مجازی در جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد، تصریح کرد: اگر کسی بگوید مواد محترقه مجاز است سوء استفاده می کند و دروغ است بنابراین چون مواد مجازی وجود ندارد همه آنها چه کم خطر، چه پر خطر یا کم صدا و پر صدا از لحاظ قانونی ممنوع است و هیچ کس حق فروش آنها را ندارد.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم بیان کرد: یکی از فروشندگانی که درخواست مجوز کرده بود مجوزی به او ندادیم و مجوز دیگری هم صادر نخواهیم کرد و به اماکن نیز ابلاغ کرده ایم تا مغازه ها این موضوع را رعایت کنند.

وی افزود: ولی اگر تخلفی وجود داشت قطعا جمع آوری و مغازه را پلمپ خواهیم کرد و فروشندگانی مانند رنگ فروشی ها هم که مواد اولیه را برای کالاهای دیگری می آورند و می توان برای مواد محترقه هم استفاده کرد باید در این مدت مراعات کنند و حتی الامکان نفروشند و اگر می فروشند کنترل شده این کار را انجام دهند.

توکلی بیان کرد: ما دوست داریم در شادی های مردم شریک باشیم تا آنها اوقات فراغت خود را به خوبی سپری کنند و استفاده مطلوب ببرند؛ ولی این را ما شادی نمی دانیم که عده ای بیایند در خیابان ترقه و آتش بازی کنند و به مردم آسیب بزنند بنابراین توصیه می کنم اول خانواده ها مراقب فرزندان خود باشند و شهروندان هم اگر اطلاعاتی درباره باندهای توزیع مواد محترقه دارند به ما بدهند.

وی افزود: هر وقت مشکلی در کشور داشته ایم با حضور مسئولانه مردم حل شده است؛ همانطور که 22 بهمن ماه که دشمنان برای آن برنامه ریزی کرده بودند با حضور مسئولانه و حماسی مردم به یک فرصت تبدیل شد و امیدواریم با حضور مردم چهارشنبه آخر سال را به خوبی مدیریت کنیم .

وی در پایان تاکید کرد: رسانه ها به خصوص به جنبه های عبرت آموز حوادث چهارشنبه آخر سال برای مردم بپردازند و آسیب هایی را که به مردم وارد شده است بیان کنند زیرا افرادی داشته ایم که چشم و دستشان را از دست داده اند و یا حتی فوت کرده اند.

توکلی با بیان اینکه پلیس برای هر برنامه ای پیش بینی دارد تاکیدکرد: ما برای برخورد با تحرکات و ایجاد ناآرامی ها همواره آماده هستیم؛ اما پیش بینی می کنیم مردم اجازه ای به تحرکات موسوم به سبز نمی دهند و معتقدیم این جریان تمام شده است./ 925/پ202/ص
ارسال نظرات