۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۷۶۹۰۸
امام جمعه زاهدان:

فضای حاکم بر دانشگاه ها و مدارس کشور فضای دینی و حاکمیت الهی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، گفت : فضای حاکم بر دانشگاهها و مدارس کشور فضای دینی و حاکمیت الهی است که وجه تمایز آن از دانشگاهها و مدارس کشورهای غربی است .
حجت الاسلام والمسلمين سليماني، امام جمعه زاهدان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان روز دوشنبه در مراسم تجلیل از 270 نفر از منتخبان حوزه پرورشی، تربیت بدنی، تندرستی و مشاوره سازمان آموزش و پرورش استان، با تبریک هشتم اسفند سالروز تأسیس نهاد امور تربیتی، اظهار داشت: فضای حاکم بر دانشگاهها و مدارس کشورمان فضای دینی و حاکمیت الهی است که وجه تمایز آن از دانشگاهها و مدارس کشورهای غربی است .

وی، بیان داشت: وجود نهاد مبارک تربیتی و پرورشی در سیستم آموزشی کشورمان یک موهبت و افتخار مبتنی بر معنویت، دینداری، اخلاق و اصول است تا مبانی اخلاقی دینی و اسلامی را به آیندگان ایران اسلامی آموزش داده شود .

ابراهیم اعتصام، رییس سازمان آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، نیز در این مراسم گفت: نگاه جدید آموزش و پرورش به نهاد تربیتی و پرورشی، فرهنگ سازی در این زمینه با رویکرد خداشناسی است .

وی، افزود: آنچه امروز ضروریست توجه به تربیت اسلامی با محوریت دستورات و احکام اسلامی است که در این زمینه همه معلمان باید مشارکت داشته باشند و الگوی عملی برای دانش اموزان باشند تا اسیب پذیری دانش اموزان به حداقل برسد .

علیرضا فنودی، معاون پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استان نیز در این مراسم با اعلام اینکه، در حال حاضر بیش از 2 هزار مربی پرورشی در سطح مدارس استان فعالیت می کنند، گفت: پیگیری برای احداث چهار باب اردوگاه استانی، تشکیل و تجهیز کتابخانه های کلاسی در 787 کلاس درس، پیگیری تجهیز و ساخت 360 باب نماز خانه، تقویت و فعال سازی 31 شورای امر به معروف و نهی از منکر در سطح ادارات و جذب نیروهای بهداشتکار از مهمترین اقدامات معاونت پرورشی و تربیت بدنی این سازمان در سالجاری است./940/پ202/ص
ارسال نظرات