۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۷۶۹۲۶
با معرفی نفرات برتر؛

چهارمین جشنواره سراسری قرآن حوزه‌های خواهران برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ چهارمین جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه‌های علمیه خواهران با معرفی طلاب برتر مسابقات قرآنی انجام شده در سال تحصیلی شانزدهم اسفندماه برگزار می‌شود.
جشنواره قرآن




به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، مریم ناصح مدیر پرورشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه تا کنون سه دوره از جشنواره‌های سراسری قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شده است، تصریح کرد: چهارمین جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه‌های علمیه خواهران 16 اسفندماه در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم برگزار می‌شود.

وی هدف از برپایی این جشنواره را تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی و قرآن‌پژوهان عنوان کرد و اظهار داشت: در این جشنواره علاوه بر نفرات برتر مسابقات قرآنی از صاحبان مقالات و آثار ادبی - هنری برتر قرآنی نیز تجلیل می‌شود.

مدیر پرورشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه مسابقات قرآنی پیش از این در رشته‌های قرائت، حفظ ترتیبی و موضوعی، ترجمه و مفاهیم و تفسیر در سطح مدارس و مناطق حوزه‌های علمیه خواهران کشور برگزار شده است، اضافه کرد: در روز 15 اسفندماه ، مرحله کشوری مسابقات ویژه برگزیدگان مرحله منطقه‌ای رشته‌های حفظ و قرائت به اجرا درخواهد آمد و در مراسم پایانی این جشنواره، علاوه بر برگزیدگان مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآنی از این افراد نیز تجلیل خواهد شد.

وی اظهار داشت: در مراسم اختتامیه جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه‌های علمیه خواهران، به تمام کسانی که در مرحله منطقه‌ای موفق به کسب 85 درصد امتیاز کل شده‌اند، جایزه و تقدیرنامه‌ای به رسم یادبود و همچنین به نفرات اول تا ششم هر رشته جوایز ویژه‌ای اهدا خواهد شد.

ناصح با بیان اینکه 354 تن از خواهران طلبه در مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآنی موفق به کسب 85 درصد از کل امتیاز این مسابقه شده‌اند، ادامه داد: علاوه بر این افراد از مدیران مدارس مربوطه نیز به منظور شرکت در جشنواره سراسری قرآن کریم دعوت به عمل آمده است.

وی با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان در مراحل مختلف مسابقات قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: در مرحله مدرسه‌ای این مسابقات حدود هشت‌هزار نفر و در مرحله منطقه‌ای آن 714 نفر از برگزیدگان مرحله مدرسه‌ای از 130 مدرسه علمیه حضور داشته‌اند.

مدیر پرورشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تعداد مقالات رسیده به دبیرخانه جشنواره سراسری قرآنی کریم از سوی خواهران طلبه را 101 عنوان ذکر کرد و افزود: این مقالات در موضوع کلی اصلاح الگوی مصرف از دیدگاه قرآن کریم و در دو محور نقش کلیدی خانواده در اصلاح الگوی مصرف و زنان در خط مقدم اصلاح الگوی مصرف نگاشته شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد آثار ادبی رسیده به این دبیرخانه 18 اثر شامل شعر ، داستان ، مقاله و تعداد آثار هنری 15 اثر است.

ناصح با اشاره به برنامه‌های ویژه جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه‌های علمیه خواهران، گفت: در این برنامه علاوه بر اهدای جوایز به برگزیدگان، حجج اسلام و المسلمین قندی معاون فرهنگی تربیتی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، جمشیدی قائم‌مقام مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، مروی نماینده مقام معظم رهبری در امور روحانیون و محمدی رئیس مرکز توسعه فعالیت‌های قرآنی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنرانی خواهند داشت./916/د102/ع

ارسال نظرات