۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۷۶۹۲۹
با حضور علما و شخصیت های حوزوی؛

کتاب موسوعه الامامه فی نصوص اهل السنة رو نمایی شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب موسوعه الامامه فی نصوص اهل السنه اثر حضرت آیت الله مرحوم مرعشی نجفی با حضور علما و شخصیت های حوزوی رونمایی شد.
آيت الله مرعشي نجفي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در مراسم رونمایی از این اثر گرانبهای مرحوم حضرت آیت الله مرعشی نجفی که پیش از ظهر امروز در کتابخانه این مرجع تقلید برگزار شد آیت الله مقتدایی مدیر حوزه های علمیه ، آیت الله سید احمد خاتمی عضو جامعه مدرسین و مجلس خبرگان رهبری ، آیت الله محمد جواد صادق لنکرانی از اعضای جامعه مدرسین، حجج الاسلام و المسلمین ملکا مسئول دفتر مقام معظم رهبری در قم ، سیعدی امام جمعه قم ، فصیحی مسئول دفتر رییس مجلس شورای اسلامی در قم ، نمایندگان بیوت مراجع، مسؤولان استانی و همچنین شخصیت های حوزوی و فرهنگی حضور داشتند.

بر اساس این گزارش در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مرعشی نجفی رییس کتابخانه حضرت آیت الله مرعشی نجفی گزارشی از روند تالیف این کتاب ارائه کرد و گفت: کتاب موسوعه الامامه فی نصوص اهل السنة در 45 جلد که تا کنون 5 جلد آن چاپ و منتشر شده است.

وی این کتاب را از جمله آثار گرانبها و جاوید مرحوم حضرت آیت الله مرعشی نجفی دانست و تصریح کرد: در این موسوعه روایات اهل سنت جمع آوری شده است.

آیت الله مقتدایی مدیر حوزه های علمیه نیز در این مراسم با تجلیل از شخصیت علمی و معنوی مرحوم حضرت آیت الله مرعشی نجفی تالیفات این عالم جلیل القدر را ذخیره ای گرانبها برای جهان اسلام و حوزه های علمیه دانست و گفت: این مرجع تقلید عمر با برکتی داشت و بیش از 70 سال تدریس کرد و برخی از اوقات نیز در طول روز بیش از ده جلسه درس داشت.

مدیر حوزه های علمیه این مرجع تقلید را از پیشکسوتان ایجاد وحدت و تقریب مذاهب دانست و کتابخانه وی را در ایران بی نظیر و در جهان اسلام کم نظیر توصیف کرد.

گفتنی است، در این مراسم که به عنوان همایش مقدماتی بیستمین سالگرد ارتحال این عالم ربانی نیز محسوب می شد میزگردی با حضور حجج الاسلام محمدجواد محمودی، حسین تقی زاده، و همچنین محمد مرادی از اساتید حوزه و دانشگاه در خصوص کتاب موسوعه الامامه فی نصوص اهل السنة برگزار شد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات