۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۷۶۹۴۱

مشروح سخنان سید حسن نصرالله در جشن باشکوه میلاد پیامبر اکرم در بیروت

خبرگزاری رسا ـ سید حسن نصرالله در مراسم جشن باشکوه میلاد خجسته پیامبر اکرم اسلام(ص) و هفته وحدت اسلامی در مجمع سید الشهدا(ع) در منطقه رویس در حومه جنوبی بیروت موسوم به ضاحیه به سخنرانی پرداخت و مسائل مختلف جهان اسلام به ویژه مساله مقاومت و تهدیدهای دشمن صهیونیستی را مورد بررسی قرار داد.
نصر الله


به گزارش خبرگزاری رسا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، دیشب در مراسم جشن باشکوه میلاد خجسته پیامبر اکرم اسلام(ص) و هفته وحدت اسلامی در مجمع سید الشهدا(ع) در منطقه رویس در حومه جنوبی بیروت موسوم به ضاحیه، با تبریک میلاد پیامبر بزرگ اسلام(ص)، امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت اسلامی، گفت: این هفته را امام خمینی(ره) سی سال پیش بنیان نهاد تا روزهایی برای نزدیکی، وحدت، همکاری و همبستگی جهان اسلام باشد.

وی با اشاره به اختلاف موجود در میان مسلمانان در خصوص تاریخ دقیق ولادت خجسته پیامبر اسلام(ص) بین دوازده یا هفدهم ربیع الاول، گفت: اگر رهبران اسلامی دارای عزم، اراده، اخلاص و اندیشه باشند، خواهند توانست که نقاط اختلاف را نیز به نقاط وحدت تبدیل کنند، همانگونه که امام خمینی(ره) با نامگذاری این هفته به هفته وحدت، این اختلاف را به نقطه وحدت مسلمانان در حضور پیامبر خود تبدیل کردند؛ بنابراین می توان نقاط اختلاف را در راستای تقویت وحدت و همبستگی اسلامی به کار گرفت.

سید حسن نصرالله با اشاره به حدیثی از پیامبر خاتم(ص) علت ضعف مسلمانان را نه شمار اندک آنها، بلکه پراکندگی و چنددستگی شان و دل بستن به زندگی و دنیا و بیزاری از مرگ دانست و گفت: اکنون اوضاع امت اسلام به گونه ای است که دشمنان ما ترسی از کثرت ما در دل خود راه نمی دهند، چرا که ما را پراکنده می یابند و دل بسته به دنیا و بیزار از مرگ. شماری اندک فلسطین را اشغال می کنند و توجهی به بیش از یک میلیارد و چهارصد میلیون مسلمان ندارند.

وی با اشاره به تصمیم نتانیاهو مبنی بر الحاق اراضی اشغالی 67 و جولان و نیز الحاق حرم ابراهیمی شهر الخلیل و مسجد بلال بن رباح در شهر بیت لحم به فهرست میراث فرهنگی و ملی صهیونیست ها، در سایه سکون جهان اسلام و عربی و بسنده کردن آنها به صادر کردن بیانیه، گفت: این همان چیزی بود که دشمن انتظارش را داشت و هرگز انتظار نداشت و ندارد که اقدامی موثر صورت گیرد و کشورهای عربی اقدام به حمله نظامی کنند یا اینکه صدها میلیون تن از ملت های عربی به خیابان ها بریزند.

دبیر کل حزب الله لبنان در همین راستا با اشاره به هتک حرمت چندی پیش مسجد الاقصی از سوی پلیس رژیم صهیونیستی، گفت: شمار اندکی از جوانان قدس از کرامت و حرمت این مسجد که باید مورد توجه همه مسلمانان باشد دفاع کردند و زخمی شدند، ولی جهان اسلام در برابر این اقدام اسراییلی ها چه کرد؟ اسراییل توجه و ترسی از خیل عظیم مسلمانان ندارد، بلکه تنها به برخی از گروه های مقاومت در فلسطین و لبنان و کشورهایی نظیر ایران و سوریه توجه دارد و از آنها می ترسد و آنها را تهدید می کند و برای رویارویی با آنها برنامه ریزی می کند؛ چرا که این نیروها عنصر قدرت خود را دریافته اند.

وی در ادامه با اظهار اینکه این نیروهای مقاومت با بیزاری جستن از زرق و برق دنیا و نهراسیدن از مرگ و خواستن زندگی با کرامت، توانستند مانع از روند فروپاشی امت اسلامی که از سال 48 آغاز شد، شوند؛ چرا که اشغال فلسطین سیاه ترین دوران تاریخ این امت است، افزود: از سوی دیگر این گروه ها، خودکامگی، وحشی گری، تجاوزگری و طرح های صهیونیستی آمریکایی در منطقه را متوقف ساختند. گروه های مقاومت در حالی که هیچ ترس و هیچ دلبستگی به دنیا و ترسی از مرگ در دل نداشتند پا به صحنه گذاشتند تا مانع از پیشروی صهیونیست ها شوند و آغاز مرحله جدیدی را در زندگی و تاریخ این منطقه ترسیم کنند. با وجود تمام شرایطی که در سال های گذشته در آن به سر برده ایم تاکید می کنم امروز نیروهای مقاومت در منطقه با وجود تمامی تهدیدها، با قوی ترین ایمان و عقیده به راه خود ادامه می دهند.

این شخصیت برجسته حزب الله لبنان با تاکید بر این که امروز گروه های مقاومت در منطقه در بهترین شرایط خود هستند، کشورهای عربی و اسلامی را به پیروی از ایران و سوریه در حمایت از مقاومت فراخواند و افزود: امت اسلامی باید مسئول بوده و جایز نیست جنبش های مقاومت را در میدان تنها بگذارند. این پیام درخواست کمک نیست ما از هیچ طرفی انتظار نداشته و نداریم ولی این مسئولیت امت است که آن را یادآور می شویم. مقاومت از حمایت مردمی، جهانی، اسلامی و منطقه ای برخوردار است و کشورهایی از آن حمایت می کنند. زمانی که ایران و سوریه به طور علنی از مقاومت حمایت می کنند به وظیفه خود عمل می کنند و باید قدردانی شود و باید امت اسلامی از این کشورها تشکر و امت اسلامی از راه این کشورها پیروی کند، نه این که حمایت سوریه و ایران از مقاومت به دیده شک، تردید و اتهام نگریسته شود. امروز برخی از روزنامه های عربی می نویسند مساله فلسطین به یک مساله ایرانی تبدیل شده است. نخست این که این گونه نیست در ثانی اگر این گونه است خوب آن را از ایرانی ها بگیرید. همان طور که ایران و سوریه در کنار ملت فلسطین هستند از این ملت حمایت کنید. به مسئولیت های خود در این زمینه عمل کنید. امروز در جهان عرب و اسلام برخی از پایتخت ها به دلیل ترس از توبیخ آمریکا و کشورهای غربی جرات ندارند سران گروه های مقاومت در هتل های این کشورها نشست داشته باشند ولی زمانی که جمهوری اسلامی ایران می گوید ما براداران شما هستیم و از شما حمایت می کنیم باید تقدیر شود.

وی در ادامه با اشاره به کاهش تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه لبنان تصریح کرد: اخیرا به طور غیر قابل ملاحظه ای شدت تهدیدهای اسراییل کاسته شده است. قبلا اسراییلی ها و به ویژه شیمون پرز می گفت که مشکل در لبنان این است که دو سیاست و دو ارتش وجود دارد وی این مساله را به بحث و گفتگوهای داخلی واگذار کرد ولی امروز اسراییلی ها می گویند به طور نهایی از لبنان خارج شده ایم. این اعتراف به شکست است و من می خواهم به آنان بگویم که شما به طور نهایی از لبنان خارج شده اید و هرگز نمی توانید بار دیگر به لبنان بازگردید. در این راستا رئیس ستاد ارتش نیروهای مسلح دشمن اسراییلی نیز می گوید ما به آرامش در مرزهای شمالی اصرار داریم این در حالی است که در سه چهار ماه گذشته فقط تهدید می کردند. بیان این اظهارات به این معناست که دوران پیروزیها آغاز شده و دوران شکست ها پشست سر گذاشته شده است. باید ارزش کنونی مواضع امت اسلامی را در مواضع جوانان، مبارزان، سیاستمداران و روحانیون دانست. اسراییل امروز به مقاومت به عنوان گروهی از جوانان با شور و اشتیاق که سلاح به دست گرفته اند نمی نگرد. ارزش امروز مقاومت در این است که بزرگ، سازمان دهی شده، قدرتمند و مورد حمایت مردم خود بوده و این نقطه قوت است.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه اظهارات خود افزود: دیگر گزینه جنگ در اسراییل مورد حمایت نیست. چرا که باید در این گزینه محاسبات زیادی شود و مجبورند به گزینه های دیگری روی آورند. اسراییلی ها در حال حاضر دو خط را دنبال می کنند نخست این که تلاش می کنند فشارهای سیاسی بر کابینه لبنان اعمال کنند ولی موضع دولت بسیار خوب است و متناسب با نیازهای این مرحله است. سفیر آمریکا در لبنان با نخست وزیر و رئیس مجلس دیدار داشته و پیام هایی از آمریکا به آنان داده است همین پیام ها به دمشق و تهران داده شده است تا آنان را بترسانند که چگونه باید مقاومت لبنان سلاحی بازدارنده داشته باشد اما اسراییل که صدها کلاهک هسته ای دارد مساله مهمی نیست. در حالی که اسراییل قوی ترین نیروی هوایی منطقه را دارد و پیشرفته ترین جنگنده های آمریکایی را دریافت می کند، آمریکا تمام توان خود را علیه سلاح مقاومت که شاید بتواند بازدارنده باشد بسیج کرده است و گذرنامه های اروپایی نیز برای ترور شهید مبحوح جعل شده است.

سید حسن نصرالله درباره واکنش ایران و سوریه به تهدیدهاامریکا در قبال سلاح مقاومت افزود: هیات هایی با پیام های تهدید به بیروت و دمشق فرستاده می شوند. من باید تاکید کنم دیداری که اخیرا در دمشق (احمدی نژاد، بشار اسد و سید حسن نصرالله) صورت گرفت پیام روشنی به آمریکا بوده است. موضع دمشق و تهران برای پاسخ به تمامی پیام های آمریکا کافی است. در واقع این دیدار پیامی به رسانه های عرب بوده است که اخبار کذب دور شدن سوریه از ایران و سوریه از مقاومت را منتشر می کردند.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه تاکید کرد: در حالی که از سوی گروه های مردمی، مقاومت وجود دارد باید کشور های عربی نیز اعلام مقاومت کنند. امیدواریم موضع دولت لبنان همانند موضع دولت های ایران و سوریه درباره سلاح مقاومت و راهبرد دفاعی، منطقی و قوی باشد. امروز مقاومت متکی بر قانون و تجربه است.
دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به این که رژیم صهیونیستی به نبرد امنیتی اطلاعاتی خود علیه مقاومت ادامه می دهد، تصریح کرد: تا کنون اسراییل جنگ امنیتی خود را متوقف نکرده است نمونه آن حادثه دبی است. روز به روز روشن می شود که ترورهایی که صورت می گیرد از سوی شبکه های اسراییلی بوده است. امروز بخشی از جنگ امنیتی این رژیم جمع آوری اطلاعات است این که بداند میزان سلاح مقاومت، کیفیت و کمیت آن، اماکن، ذخایر تسلیحات، افراد و تشکیلات مقاومت چه قدر است تا با جمع آوری این اطلاعات نتایج جنگ احتمالی را ارزیابی کند و یا این که مانع از وقوع جنگ شود. ما نمی خواهیم کشورمان را وارد جنگ کنیم و می خواهیم تجاوز را از لبنان دور کنیم یکی از مواردی که مانع از تجاوزگری دشمن می شود این است که به اسراییلی ها بگوییم در صورتی که کاری کنید ما چنین خواهیم کرد.

وی با اشاره به اهمیت جمع آوری اطلاعات از سوی رژیم صهیونیستی ادامه داد: جمع آوری اطلاعات برای اسراییل یک اصل است در صورتی که در این روند شکست بخورد این مساله، جنگ را به تاخیر می اندازد و زمانی که اطلاعات لازم را جمع آوری کند ممکن است برای جنگ تحریک کننده باشد بنابراین مردم باید در این زمینه مسئول باشند. پس در صورتی که اسراییل نتواند به اطلاعات مقاومت دست یابد نمی تواند تجاوز کند و این مساله نقطه قوت مقاومت است. تفاوت مقاومت با ارتش در این است که توانایی ها و امکانات آن مانند ارتش روشن نیست. اسراییل از طریق فن آوری هایی نظیر هواپیمای جاسوسی، شنود تلفن همراه و ابزار انسانی و استفاده از مزدوران دست به جمع آوری اطلاعات می زند. امروز شبکه های جاسوسی اسراییل روز به روز متلاشی می شود.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه تاکید کرد: خطاب به کسانی که اسراییل به آنان می گوید برای من اطلاعات جمع آوری کنید در قبال این کمک چنین خواهم کرد، می گویم این مساله نه تنها جرم بوده بلکه خیانت است. این جنایتی علیه ملت لبنان و امت اسلامی است. این افراد قبل از این که برای دشمن مزدوری کنند باید در عمل خود بیندیشند. به انان می گویم تمامی افرادی که برای اسراییل مزدوری می کردند آواره، مهاجر یا زندانی شدند. ایا اسراییل می تواند آنان را آزاد کند آیا این افراد عبرت نمی گیرند. تعامل با دشمن زیانی به دنیا، آخرت وطن و خانواده است. من به مانند سال گذشته اعلام می کنم که باید احکام اعدام که برای برخی از مزدوران جنایتکار صادره شده است اجرا شود. من از این افراد می خواهم توبه کرده و به ملت و خانواده خود بازگردند. اقدامات دستگاه های امنیتی لبنان قابل تقدیر است و همه باید با این نهادها همکاری کنیم و اعلام می کنم مزدوران بیشتری در مرحله آینده بازداشت می شوند. آینده این شبکه های مزدور، تاریک است. این افراد باید بدانند به لحاظ اجتماعی مطرود و به لحاظ قضایی محکوم هستند.

سید حسن نصرالله با اشاره به فعالیت های طرف هایی در لبنان برای کمک اطلاعاتی به سفارت آمریکا در لبنان، افزود: تمامی اطلاعاتی که از سوی شبکه های جاسوسی در لبنان یا از سوی وزارتخانه ها به سفارت آمریکا در لبنان می رسد به اسراییلی ها می رسد. این ارائه اطلاعات به معنای ویران کردن لبنان و کمک به دشمن اسراییلی برای آگاه شدن از اوضاع لبنان است تا از کشور ما انتقام بگیرد. ما امیدواریم هیچ طرفی در لبنان در این زمینه با سفارت آمریکا ارتباطی نداشته باشد. این مساله برای لبنان بسیار خطرناک و نقض حاکمیت این کشور است. این وضعیت به معنای نقض امنیت حزب الله و مبارزان نبوده بلکه تهدیدی برای امنیت کشور از سوی اسراییل است تا لبنان در معرض جنگ اسراییل قرار گیرد بنابراین در این زمینه نمی توان مسامحه ای داشت. /981

ارسال نظرات