۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۷۶۹۸۹
مدیر حوزه علمیه مدینه العلوم خاش:

سخنان رهبر انقلاب درباره حفظ وحدت و همبستگی بین مسلمانان فصل الخطاب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مدینه العلوم خاش با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مسؤولان و فرماندهان فلسطینی و تأکیدات ایشان در خصوص حفظ وحدت و همبستگی در میان مسلمانان، گفت: تأکیدات معظم له در این باره فصل الخطاب است .
هفته وحدت، اتحاد، وحدت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت، گردهمایی ائمه جمعه و جماعات شیعه و سنی، مدیران و مدرسان حوزه های علمیه اهل سنت شهرستان خاش در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد .

بر اساس اسن گزارش، حجت الاسلام محمد حسین میری، امام جمعه شهرستان خاش، در این گردهمایی با بیان اینکه، پیامبر اکرم (ص) سفیر رحمت، اتحاد و برادری بوده است، اظهار داشت: وجود مقدس پیامبر اسلام (ص) نزدیک کننده ی قلوب مسلمانان است .

وی، تأکید کرد: حفظ وحدت و همبستگی، اتحاد و انسجام مسلمانان اثرات مهمی در ناکام گذاشتن دشمنان اسلام دارد .

مولوی محمدعثمان قلندرزهی، مدیر حوزه علمیه مدینه العلوم و امام جمعه مسجد جامع الخلیل اهل سنت شهرستان خاش نیز در این گردهمایی، گفت: بقاء، عزت، سربلندی و داشتن آینده ی مطلوب برای امت اسلام، کنار گذاشتن تفرقه و اختلاف و چنگ زدن به ریسمان الهی و حفظ وحدت و برادری مسلمانان است .

مولوی قلندرزهی، افزود: دین، کتاب و نبی واحد از محورهای مهم وحدت امت اسلام است و با توجه به توطئه های دشمنان در شرایط حساس اکنون حفظ وحدت مهمترین نیاز مسلمانان به شمار می رود .

مدیر حوزه علمیه مدینه العلوم خاش، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مسؤولان و فرماندهان فلسطینی و تأکیدات ایشان در خصوص حفظ وحدت همبستگی در میان مسلمانان گفت: تأکیدات معظم له در این باره فصل الخطاب است و همه ی امت اسلام باید بر مبنای عدالت و اخوت و برادری، یکرنگی و یک جهتی در جهت خنثی سازی توطئه های دشمنان گام بردارند .

مولوی عبدالستار حسن زهی، امام جمعه مسجد جامع حنفاء اهل سنت خاش نیز در این نشست با تأکید بر اینکه، حفظ وحدت از رمزهای مهم از هم فشردگی و استواری صفوف امت اسلام است، گفت: برچیدن عداوت و پهن نمودن سفره صلح، صفا و یکدلی در جهت حمایت از مسلمانان جهان مهمترین نیاز برای رسیدن به آرمانهای والای عزت و سربلندی در میان امت اسلامی است .

رحمدل بامری، فرماندار شهرستان خاش نیز در این گردهمایی، اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) محور وحدت امت اسلام است و برپایی اینگونه همایش ها گامی مهم در برقراری وحدت و اخوت اسلامی و برادری در میان مسلمانان است .

وی، تصریح کرد: هر کس در جهت ایجاد اختلاف، دو دستگی و تفرقه میان مسلمانان گام بر می دارد خودش دشمن است و یا اینکه از عوامل دشمن به شمار می رود و همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند بی حرمتی و تعرض به مقدسات شیعه و سنی خط قرمز نظام است .

بامری، خاطر نشان کرد: اقتدار و عزت ایران اسلامی نتیجه ی اتحاد واحد قشرهای مختلف مردم کشور است.

گفتنی است، در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از علمای حاضر در این گردهمایی تجلیل شد./940/پ202/ص
ارسال نظرات