۱۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۶:۱۷
کد خبر: ۷۷۰۱۱
از سوی اداره کل اوقاف خراسان رضوی؛

مسابقه کتابخوانی ویژه طلاب و دانشجویان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسابقه کتابخوانی «حسین عقل سرخ» با هدف ارائه روزآمد پیام های عاشورایی و ارتقاء سطح فکری جامعه در این زمینه از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در سطح این استان برگزار می شود.
مسابقه كتابخواني حسين عقل سرخ
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: هم‌اینک بخش زیادی از موقوفات مربوط به عزاداری سیدالشهدا(ع) است؛ بنابراین باید از سوی با برگزاری مراسمات عزادارای اهتمام ویژه به این امر داشته باشیم و از سوی دیگر در جهت ارتقاء سطح فکری جامعه در رابطه با درس های عاشورایی که خود زمینه ساز و بسترساز برگزاری جلسات عزاداری است تلاش کنیم.

وی با بیان این که باید افزون بر برگزاری مراسم عزادارای به فکر ارتقاء سطح فکری جامعه در رابطه با نهضت عاشورا باشیم افزود: در همین راستا، مسابقه «حسین؛ عقل سرخ» با محوریت کتاب حسن رحیم پور ازغدی از اواخر دهه محرم و صفر در سطح خراسان رضوی آغاز شد.

حجت الاسلام گنابادی نژاد در خصوص دلیل انتخاب این کتاب به عنوان منبع مسابقه تصریح کرد: پس از بررسی چندین کتاب دراین زمینه، به نظر رسید سخنان آقای رحیم پور در کتاب «حسین؛عقل سرخ» گزارشی روزآمد همراه با ادبیاتی گویا و فراگیر از مجموعه آموزه های عاشورایی است که می تواند ره توشه خوبی برای طلاب و دانشجویان و فرهیختگان ما باشد.

وی با تأکید براینکه لازم است درس های امروز و تکالیف کنونی خود را با توجه به نهضت عظیم عاشورا شناسایی و تنظیم کنیم اظهار داشت: از میان ده هزار نسخه چاپ شده این کتاب که با چهل درصد تخفیف عرضه می شود، تاکنون هفت هزار شماره به فروش رسیده است و تا پایان مهلت ارسال نیز برای تجدید چاپ آمادگی داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی پایان اسفندماه را آخرین مهلت ارائه پاسخنامه ها دانست و گفت: 31 کمک هزینه سفر کربلا و جوایز نفیس فرهنگی از جوایز در نظر گرفته شده برندگان این مسابقه است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد با اشاره به اینکه شرکت عموم مردم در مسابقه بلامانع است خاطرنشان کرد: از میان کسانی که به تمام سوالات پاسخ صحیح داده اند به قید قرعه نفراتی برگزیده می شوند.

وی همچنین زمان اعلام نتایج مسابقه را همزمان با سالروز شهادت شهید مطهری در سال آینده ذکر کرد .

گفتنی است، مسابقه بزرگ کتابخوانی «حسین؛ عقل سرخ» با مشارکت ده نهاد از جمله شهرداری، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، مرکز مدیریت حوزه خراسان و جامعة المصطفی العالمیة تا پایان اسفندماه در سطح خراسان رضوی برگزار می شود.

علاقمندان می توانند کتاب و سوالات مسابقه را از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه، کتابفروشی های دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی و پاساژ فیروزه واقع در چهار راه شهدا تهیه کنند./930/پ202/ص

ارسال نظرات