۱۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۷۷۰۴۸
با حضور آیت الله مصباح یزدی؛

جشن بزرگ عمامه گذاری‌ طلاب حوزه علمیه قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگ جشن عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه قم در آستانه میلاد حضرت محمد(ص) و ولادت امام صادق(ع)، با حضور آیت الله مصباح یزدی در قم برگزار شد.
عمامه گذاري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم جشن عمامه گذاری رهپویان فقاهت و تزکیه به همت معاونت تهذیب حوزه های علمیه، ظهر روز چهارشنبه با حضور آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم و عضو مجلس خبرگان رهبری، در سالن اجتماعات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

در این مراسم که در آستانه میلاد با برکت حضرت رسول اکرم(ص) و ولادت امام صادق(ع) رییس مکتب جعفری برگزار شد، تعداد 35 نفر از طلاب حوزه علمیه قم به دست آیت الله مصباح یزدی ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

حجت الاسلام محمد همتیان مدیر کل اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه، در سخنانی با اشاره به جایگاه ویژه روحانیون و طلاب، سربازی حضرت ولی عصر(عج) را بهترین و بالاترین افتخار برای طلاب دانست و تاکید کرد: طلاب و روحانیان همواره باید توجه داشته باشند که امام زمان(عج) از آنها چه چیزی را می خواهد و باید با عمل و بیان خود جوانان و جامعه را به سوی نیکی ها رهنمون کنند.

وی تاکید کرد: ما باید بدانیم که منسوب به حضرت ولی عصر(عج) هستیم و نخستین معرفتی که طلاب باید کسب کنند این است که به جایگاه والایی منسوب هستند.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: همسران طلاب و روحانیون نیز باید توجه داشته باشند که با دیگر اقشار جامعه متفاوت هستند و باید در این راستا وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

بر اساس این گزارش آیت الله مصباح یزدی رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم نیز در این مراسم در سخنانی با اشاره جایگاه مهم روحانیون ابراز داشت: برخی از خدمات وجود دارد که انسان بدون هیچ گونه هزینه ای می تواند به جامعه خدمت کند و آن پوشیدن لباس مقدس روحانیت است.

آیت الله مصباح یزدی گفت: جامعه و مردم وقتی به این لباس نگاه می کنند چه خوششان بیاید و چه بدشان بیایید ناخودآگاه به یاد دین و خدا می افتند و این توفیق کمی نیست.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم با بیان اینکه لباس روحانیت و طبگی انسان و جامعه را به یاد خدا و دین می اندازد گفت: این لباس مقدس برای خود فرد نیز تعهدی بوجود می آورد که رسما خدمت گذار اهل بیت(ع) است و توجه به پذیرفتن این مسؤلیت مهم باعث می شود انسان از لغزش های شیطانی به دور باشد.

گفتنی است، در پایان این مراسم بیش از 35 نفر از طلاب حوزه علمیه قم به دست آیت الله مصباح یزدی، مفتخر به پوشیدن لباس روحانیت شدند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات