۱۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۷۷۰۸۷
آیت الله نوری همدانی:

عظمت امام هنوز هم ناشناخته مانده است/ جهاد و مبارزه هیچگاه از فرهنگ اهل بیت جدا نبوده است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: جهاد و شهادت هیچگاه از فرهنگ اهل بیت(ع) جدا نشده است و همواره امامان معصوم به مبارزه با ظالمان و سلاطین پرداخته و آن را به پیروانشان توصیه کرده اند.
1/ آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز، 12 اسفند ماه در دیدار جمعی از دانشجویان سراسر کشور طی سخنانی گفت: امام خمینی طی 15 سال تلاش کردند و زحمت کشیدند تا مردم از فضای تاریک طاغوتی خارج شوند و فرهنگشان بالا برود و آماده قیام علیه شاه شوند.

وی افزود: در 17 دی ماه 1356 روزنامه اطلاعات آن روز، مطلبی به قلم احمد رشیدی مطلق علیه امام نوشت تا مردم را امتحان کنند و ببینند چه مقدار به امام علاقه دارند اما همین مطلب سبب آغاز خروش و قیام مردم شد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به مبارزات ائمه در طول تاریخ اسلام با ظالمان و مستکبران ادامه داد: جهاد و شهادت هیچگاه از فرهنگ اهل بیت(ع) جدا نشده است و هموراه امامان معصوم به مبارزه با ظالمان و سلاطین پرداخته و آن را به پیروانشان توصیه کرده اند و سراسر زندگی ائمه مملو از مبارزه در عرصه های مختلف با شاهان اموی و عباسی است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه از نظر اسلام تنها حکومتی مشروع است که از جانب خدا باشد، تصریح کرد: امام خمینی نیز با پیروی از ائمه، علیه استبداد شاه که حکومتی نامشروع و مورد حمایت همه قدرت های سلطه گر و استکباری بود قیام کرد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه تاکیدکرد: در اسلام، حکومت از آن پیغمبر و ائمه معصومین است و در زمان غیبت، ولی فقیه جامع شرایط که اسلام شناس کامل، عادل، زمان شناس و مدیر و مدبر است می تواند ولایت مسلمانان را برعهده گیرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه امام همواره می فرمودند سهم زنان در انقلاب از مردان بیشتر است، تصریح کرد: بیرون راندن حکومت شاهنشاهی و اداره کشور در هشت سال جنگ که همه قدرت ها و حتی برخی از کشورهای اسلامی از صدام حمایت می کردند کار بسیار بزرگی بود که امام به واسطه فرهنگ جهاد و شهادت آن را به ثمر رساند و امروز هم میلیون ها جوان عاشق شهادت در ایران داریم تا از این کشور و اسلام دفاع کنند.

وی علت دشمنی غربی ها با ایران را ناشی از ضربه ای که از انقلاب خورده اند دانست و تاکید کرد: امروز همه وظیفه داریم از نظام اسلامی دفاع کنیم و این اغتشاشگران و فتنه انگیزانی که می بینید تعداد بسیار اندکی هستند که دشمن تلاش می کند آنها را برای اهداف خود نگه دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی به همه دانشجویان توصیه کرد تا صحیفه امام، وصیت نامه ایشان و دفتر تبیان را که کلمات امام در آن دسته بندی شده و حاصل تفکرات و اندیشه مردی به این بزرگی است همواره مطالعه کنند.

وی همچنین ضمن تبریک هفته وحدت پیروزی انقلاب و تداوم آن را ناشی از وحدت دانست./925/پ202/ج
ارسال نظرات