۱۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۷۷۱۰۰
عضو خبرگان رهبری:

هواپرستی مانع وحدت و یکدلی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه با تاکید بر وحدت واقعی میان شیعه و سنی گفت: شرط داشتن وحدت اخلاص و ذوب شدن در هدف مشترک است.
حجت الاسلام و امسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري


حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: اختلاف در تاریخ میلاد پیامبر اکرم(ص)که در روایات است مورد سوء استفاده دشمنان در ایجاد تفرقه در بین مسلمانان قرار گرفت و خوشبختانه این توطئه با تدبیر آگاهانه امام خمینی(ره) و برخی از چهره‌های وحدت‌گرا خنثی شد و فاصله بین 12 تا 17 ربیع الاول به نام هفته وحدت نامگذاری شد.

امام جمعه مراغه ادامه داد: تفکر وحدت پس از انقلاب در ایران حاکم شد؛ اما در این میان همواره گروهی همچون وهابی‌های افراطی در داخل کشور با تعصب‌های تند خود مایه اختلاف در بین شیعیان و اهل سنت بودند.

وی با بیان این‌که‌ ‌مخالفان وحدت اسلامی نه سنی هستند نه شیعه، یادآور شد: عصر حاضر وحدت بین تمامی عدالت‌خواهان را می‌طلبد.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: شیعیان و اهل سنت مشترکات عقیدتی و تاریخی زیادی دارند و با وحدت استراتژیک می توانند مشت محکمی بر دهان یاوه گویان جهان بزنند.

وی افزود: قبل از انقلاب اسلامی نیز رژیم ستم‌شاهی به تفرقه بین شیعه و اهل سنت دامن می‌زدند و خوشبختانه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و تعالیمی که در بطن انقلاب نهفته است، روز به روز شاهد ثمرات بیشتر این اتحاد هستیم.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که هواپرستی مانع وحدت است، افزود: شرط داشتن وحدت اخلاص و ذوب شدن در هدف مشترک است./935/ت302/س

ارسال نظرات