۱۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۷۷۱۰۳
استاد حوزه علمیه قم:

حوزه های علمیه در برابر شبهات وهابیت وظیفه سنگینی بر دوش دارند

خبرگزاری رسا ـ یکی از اساتید حوزه علمیه قم با بیان این‌که وهابیان از القاء شبهات علیه تشیع هیچ کوتاهی نکرده و نمی کنند، اظهار داشت: در چنین دوران حساسی، وظیفه حوزه های مقدسه در تشکیل مراکز تخصصی و تربیت افراد عالم به روشنی مشخص است.
امامت و غدير


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین نجم الدین طبسی از اساتید حوزه علمیه قم در مراسم آغاز عملیات ساختمان بنیاد فرهنگی امامت که عصر دوازدهم اسفندماه در قم برگزار شد با بیان این‌که اهمیت مسأله امامت بر هیچ کس پوشیده نیست، گفت: متأسفانه جای مراکز تخصصی در خصوص بحث امامت خالی است.

وی افزود: هرچند کم و بیش برنامه هایی در مراکزی خاص پیرامون بحث امامت برگزار می شود؛ اما هنوز حق مطلب ادا نشده و تأسیس یک مرکز مستقل که توجه خاصی به این مسأله داشته باشد، ضروری است.

حجت‌الاسلام و المسلمین طبسی خاطرنشان کرد: در دوران کنونی و سال های اخیر که دشمنان امامت و ولایت، بالاخص پس مانده های امویه و وهابیان بدسرشت شمشیر از رو بسته و با تمام امکاناتی که در اختیار دارند وارد صحنه شده و هجمه های فراوانی را علیه تشیع وارد می کنند، وظیفه سنگینی بر دوش حوزه های علمیه قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که وهابیان از القاء شبهات علیه تشیع هیچ کوتاهی نکرده و نمی کنند، اظهار داشت: در چنین دوران حساسی، وظیفه حوزه های مقدسه در تشکیل مراکز تخصصی و تربیت افراد عالم به روشنی مشخص است.

این استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاسیس بنیاد فرهنگی امامت، افزود: به امر برخی مراجع تقلید در حوزه علمیه قم با هدف رسیدگی به این امر خطیر، آیت‌الله میلانی از سال 82 در حوزه علمیه قم به تدریس بحث امامت پرداخت و در پی برگزاری سلسله دروس امامت، مدرسه تخصصی امامت در سال 86 با هدف تربیت طلاب متخصص در زمینه امامت آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: بنیاد فرهنگی امامت مشتمل بر مدرسه و مرکز تخصصی، مرکز پژوهش و تحقیقات واحد احیای تراث امامت و مرکز فرهنگی تبلیغی امامت می باشد که مرکز فرهنگی تبلیغی امامت از مهرماه 88 شروع به فعالیت کرده است.

گفتنی است، کلنگ ساختمان بنیاد فرهنگی امامت با اشراف آیت‌الله میلانی، عصر دوازدهم اسفندماه به دست حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در قم به زمین زده شد. /920/پ202/ص

ارسال نظرات