۱۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۰:۴۳
کد خبر: ۷۷۱۱۶
مدیرکل امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه:

همایش ارتقای فرهنگ دینی در ورزش برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه از برگزاری همایش ارتقای فرهنگ دینی در ورزش با همکاری معاونت فرهنگی سازمان تربیت بدنی کشور داشت در سال آینده خبر داد.
ورزش طلاب
حجت الاسلام عباس رضوانی نسب، مدیر کل امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اعلام این خبر ابراز داشت: در ملاقاتی که هفته گذشته حجت الاسلام ملک‌دار، معاون امور طلاب و دانش آموختگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه، با معاون فرهنگی سازمان تربیت بدنی کشور داشت، مقرر شد کارگروه و ستاد ویژه ای با حضور اعضایی از دو طرف شکل گیرد تا روند برگزاری این همایش بررسی شود.

استاد حوزه علمیه قم تشکیل ستاد برگزاری همایش ارتقا فرهنگ دینی در ورزش را مهم ارزیابی کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اولین نشست مقدماتی این همایش نیز در روزهای گذشته با حضور مسؤولانی از سازمان تربیت بدنی و همچنین مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد.

وی بیان داشت: در روزهای آینده نیز نشست اصلی هماهنگی این همایش با حضور مسؤولان ذیربط برگزار و راهکارهای برگزاری مناسب این همایش به بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد.

مدیرکل امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه در خصوص زمان برگزاری همایش ارتقای فرهنگ دینی در ورزش نیز ابراز داشت: این همایش به احتمال زیاد در خرداد ماه سال آینده در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام رضوانی نسب در بخش دیگری از سخنانش فعالیت‌های ورزشی و تربیت بدنی را برای طلاب و روحانیون مسأله‌ای ضروری دانست و تاکید کرد: ورزش برای طلاب به ویژه طلاب جوان ضروری است؛ اما باید توجه داشت که ورزش طلاب و روحانیون باید به گونه‌ای باشد که تقدم مسائل آموزشی حوزه بر تربیت بدنی و مسائل جنبی و فرعی حفظ شود.

وی بیان داشت: شکی نیست که ورزش سبب نشاط و شادابی انسان می شود؛ اما باید توجه کرد که رسالت ما در عصر حاضر چیست و نباید به گونه‌ای عمل کرد که جای اصل و فرع عوض شود. /924/پ202/س

ارسال نظرات