۱۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۷۷۱۸۸
آیت الله وحید خراسانی:

لباس روحانیت، لباس سربازان دین خداست/ مردم را با مذهب اهل بیت آشنا کنید

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله وحید خراسانی از مراجع تقلید در مراسم عمامه گذاری شماری از طلاب، لباس روحانیت را لباس سربازی دین خدا توصیف کرد خطاب به طلاب و روحانیان گفت: خوب درس بخوانید، به مومنان خدمت کنید و مردم را با مذهب اهل بیت (ع) آشنا سازید.
1/ آيت الله وحيد خراساني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید صبح پنج شنبه در مراسم عمامه گذاری شماری از طلاب با اشاره به عظمت سالروز تولد پیامبر خدا (ص) اظهار داشت: از بدو خلقت تا ختم خلقت، هیچ روزی مانند چنین روزی نیست. امروز سالروز تولد کسی است که عصاره یکصد و بیست و چهار هزار پیامبر است.

وی افزود: همه کمالات الهیه در وجود، پیغمبر خدا (ص) جمع است.

حضرت آیت الله وحید خراسانی خطاب به طلابی که مفتخر به پوشیدن لباس روحانیت شدند گفت: شما که موفق شدید امروز معمم شوید، بدانید سعادتی نصیب شما شده که در چنین روزی لباس سربازی پیامبر را به تن کنید. از امروز در زمره لشکریان او وارد شدید.

این مرجع تقلید سلوک در لباس روحانیت و طلبگی را دارای شرایطی دانست و خاطر نشان کرد: شرط اول خوب درس خواندن است. باید نزد بهترین اساتید با بهترین کیفیت درس بخوانید. هر درس را که خواندید تا خوب آن را نفهممیدید به درس دیگر نروید. زیرا فراگیری در حوزه مانند صعود از پله های نردبان است که تا از یک پله نگذشته نباید روی پله دیگر قدم بگذارید.

وی همه طلاب و روحانیان را به مراقبت و رعایت تقوای الهی فرا خواند و افزود: خدای متعال در قرآن، اسراری دارد که می فرماید «وَ لِباسُ التَّقْوى‏ ذلِکَ خَیْر» و لباس تقوا آن خیر است. لباس روحانیت لباس تقوا است. چون لباس سربازی دین خدا و امام زمان (عج) است؛ باید همراه با تقوا باشد. عصاره تقوا انجام دادن واجبات الهی و ترک محرمات الهی است.

حضرت آیت الله وحید خراسانی طلاب و روحانیان را به خواندن روزانه یک جزء قرآن کریم سفارش و تاکید کرد: هر چیزی را باید از منبع و سرچشمه آن گرفت. اگر بهتر از این امری بود، خدا نمی فرمود: «فَاقْرَؤُا ما تَیَسَّرَ مِنَ الْقُرْآن‏» آنچه را از قرآن میسرتان است ، بخوانید. این قرآن، اکسیر اعظم است. روزی یک جزء قرآن بخوانید و به امام زمان (ع) هدیه کنید تا اسمتان در دفتر او نوشته شود. کسی که چنین کاری کند، با خود او خواهد بود. چه چیزی بالاتر از بودن با قلب عالم امکان است؟

وی به نعمت عمر اشاره و تاکید کرد: همه ما عمرمان را از دست می دهیم. باید هر چه زودتر بیدار شویم و سعادت ابدی خود را بیمه کنیم. این آیه می فرماید: «وَ أَنْذِرْهُمْ یَوْمَ الْحَسْرَةِ إِذْ قُضِیَ الْأَمْر» خدای متعال به پیامبر (ص) خطاب می کند که انذار کن و آنها را از روز حسرت بترسان. روز حسرت وقتی است که کار گذشته و ما مانند کشاورزی می مانیم که در فصل بهار ، خوابیده و در زمستان از خواب بیدار شده و حسرت می خورد که هیچ قوتی ندارد. در دنبال این بهار عمر، زمستان حسرت است. این بهار برای همه تمام می شود.

این مرجع تقلید ضمن سفارش به رسیدگی به حاجت های مومنان بیان داشت: بیدار شوید و عمرتان را از دست ندهید. اگر در عمر خود، حاجت یک مومن را بر نیاورید یا حتی یک آیه قرآن، بیشتر نخوانید، وقتی درجات کسانی که علم و عملشان بیشتر است را دیدیم ، برای همیشه در آتش حسرت می سوزیم. از ثانیه های عمرتان استفاده کنید. نگذارید حتی یک نفس از شما بدون یاد خدا بگذرد.

وی افزود: یاد خدا و امام زمان (عج) را فراموش نکنید. حتی سوره توحید بخوانید و به حضرت زهرا (س) هدیه کنید. اگر آن فرد یک ران ملخ نزد سلیمان برد و سلیمان دست رد به سینه اش نگذاشت؛ ما اگر مثلا هر ماه یک ختم قرآن کریم برای امام زمان (عج) بجا آوردیم ، سلیمان وجود، برای ما چه خواهد کرد؟

حضرت آیت الله وحید خراسانی خدمت به جامعه مومنان را یاد آور شد و افزود: شما طلاب خوب درس بخوانید، به ایتام آل محمد (ص) خدمت کنید. به این نیت در حوزه تلاش کنید که مردم را با مذهب اهل بیت (ع) آشنا نمایید./پ201/ج


ارسال نظرات