۱۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۷۷۱۹۶
امام جمعه قم:

تعریف درستی از وحدت امت اسلام باید ارائه شود / دستگیری مقتدرانه ریگی آمریکا را رسوا کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با تاکید بر ضرورت وحدت امت اسلام جهت مقابله با نقشه های شوم دشمنان گفت: شیعه و سنی باید با هم زندگی مسالمت آمیز داشته باشند، زندگی در جنگ و فضای بدبینی و کینه نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه دامنه مشکلات را زیادتر می کند.
حجت الاسلام والمسلمين محمد سعيدي امام جمعه شهر قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، امام جمعه قم، در خطبه های نماز جمعه این هفته قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت برگزار شد، در سخنانی با تبریک میلاد پیامبر(ص) و ولادت امام صادق(ع) و همچنین گرامیداشت هفته وحدت، با اشاره به نقشه های دشمنان برای مقابله با کیان اسلام تاکید کرد: دشمنان از عدم وحدت مسلمانان سوء استفاده کرده و امروز می بینیم در مناطق مختلف دنیا استکبار جهانی و آمریکا مشکلات زیادی را برای مسلمانان ایجاد کرده اند و اگر امت اسلام به صورت ید واحده در مقابل دشمنان یکدل و متحد بود، دشمنان جرات و اجازه پیدا نمی کردند این گونه کشورهای اسلامی را تحت سلطه خود قرار دهند.

وی با اشاره به بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری در دیدار با مسؤولان نظام و سفرا و میهمانان خارجی در خصوص ضرورت وحدت امت اسلام ابراز داشت: رهبری نیز در این دیدار تاکید کردند که علت اصرار ما بر ضرورت اتحاد امت اسلام این است که دشمنان از عدم اتحاد امت اسلام سو استفاده کرده و می کنند.

وی با اشاره به روایتی از نیاز امت اسلام به وحدت و همدلی سخن گفت و افزود: اولین اقدام برای ایجاد وحدت امت اسلام تعریف درست و صحیح از وحدت و تقریب مذاهب است و اگر از این موضوع تعریف درستی ارائه نشود دشمنان سوء استفاده های خود را خواهند کرد.

امام جمعه قم تاکید کرد: شیعیان و اهل تسنن باید در برابر دشمنان مشترک به صورت ید واحده باشند، زیرا دشمن اساس اسلام را نشانه گرفته است و اگر دشمن مرزها را خالی دید کاری به شیعه و سنی نخواهد داشت بلکه اساس اسلام را نشانه خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: شیعه و سنی باید با هم زندگی مسالمت آمیز داشته باشند، زندگی در جنگ و فضای بدبینی و کینه نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه دامنه مشکلات را زیادتر می کند.

وی در ادامه با اشاره به تاکیدات رهبری، مراجع و بزرگان مبنی بر ضرورت وحدت امت اسلام گفت: زندگی در فضای کینه و پنجه در پنجه هم کشیدن درست نقطه مقابل سیره و روش ائمه و معصومین است و اگر شخصی این روش را پیش بگیرد محکوم است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی از آیت الله مرحوم بروجردی به عنوان یکی از پیشگامان تقریب مذاهب یاد و تاکید کرد: این عالم ربانی در عین حال که از پاسداران مکتب اهل بیت بود، اما از پیشگامان تقریب مذاهب نیز بود و در این راه زحمات فراوانی را متحمل شد.

خطیب جمعه قم با بیان خاطراتی از مرحوم حضرت آیت الله بروجردی گفت: علامه شرف الدین نیز از پاسدارن مکتب اهل بیت بود اما در عین حال درباره تقریب مذاهب و اتحاد امت اسلام آثار، تالیفات و کتب بسیاری داشت.

وی با بیان اینکه برای وحدت امت اسلام داشتن تعریفی صحیح از وحدت ضروری است اضافه کرد: با این تفسیر هم می توان پاسدار مکتب اهل بیت بود و هم پاسدار غدیر.

استاد حوزه علمیه قم قرآن کریم و اهل بیت را محور وحدت امت اسلام دانست و تاکید کرد: امت اسلام باید با تاسی به قرآن کریم و اهل بیت اجازه ندهند که دشمنان با سو استفاده در این عرصه خودنمایی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش دستگیری عبدالمالک ریگی را نشانگر اقتدار اطلاعاتی و امنیتی نظام مقدس اسلامی دانست و تاکید کرد: این جنایتکار بد سابقه و شرور، بیش از چهارصد نفر را کشته و زخمی کرد و در اعترافاتی که داشته اعتراف کرده است که از طرف دشمنان بویژه آمریکا برای این اعمال خود ماموریت داشته است.

امام جمعه قم با اشاره به نحوه دستگیری این شرور جانی گفت: جنایات و نحوه دستگیری وی در دنیا کم سابقه و در ایران بی سابقه بود و نشان داد که نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ایران از قدرت بالایی برخودار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با محکوم کردن جنایات آمریکا در نقاط مختلف دنیا، حمایت این کشور از ریگی را باعث تشدید نفرت ایرانیان و جهانیان از آمریکا دانست و تصریح کرد: این کشور که داعیه دار مبارزه با تروریسم در دنیا است با این اقدامات خود ثابت کرد در ادعاهای خود صادق نیستند و با تمام ادعایشان نتوانستند ملا عمر و بن لادن را دستگیر کند اما ایران با اقتدار کامل ریگی را دستگیر و آمریکا را رسوا ساخت.

وی با اشاره به حمایت های ضد انقلاب خارج نشین از ریگی ابراز داشت: اینها مدام از ریگی و جنایات وی حمایت می کردند حال با دستگیری این جانی لکه ننگ دیگری را بر دامان سیاه خود نشاندند.

امام جمعه قم اضافه کرد: کسانی که جریان ریگی از آنها حمایت کرد و متاسفانه آنها سکوت کردند به نوعی همسویی خود را با این جریان نشان دادند و این موضوع باعث نفرت و تاسف ما است.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: ملت ایران به خاطر این اقدام ارزنده نیروهای اطلاعاتی و امنیتی از آنها قدردانی و حمایت می کند و اعلام می کند اگر مسؤولان کشور در همه عرصه ها هماهنگ و همدل کار کنند ملت هر روز شاهد دستاوردها و تبعات شیرین این هماهنگی ها خواهد بود.

امام جمعه قم بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در برابر پییشرفت های مختلف کشور در عرصه های علمی، پزشکی و فناوری و دیگر عرصه و همچنین دستگیری این جنایتکار شرور تاکید کردند که شکر این نعمت این است که به مردم خدمت شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره تجلیل از حضرت آیت الله ملا حبیب کاشانی که در بیستم اسفندماه در شهر قم برگزار می شود گفت: این عالم ربانی در سن 18 سالگی به رتبه اجتهاد رسید و بیش از 160 اثر در حوزه های فقه، اصول و تفسیر از وی به جای مانده است و در این کنگره نیز برخی از آثار وی رونمایی خواهد شد و رهبری نیز در خصوص نشر و تبیین آثار علامه ملا حبیب کاشانی تاکید فراوانی داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی همچنین هفته منابع طبیعی را گرامی داشت و افزود: اقدام رهبر انقلاب و مسؤولان ارشد کشور به کاشت نهال در این هفته نشان دهنده اهمیت مساله منابع طبیعی در اسلام و کشور است.

امام جمعه قم در خطبه اول نماز جمعه نیز با اشاره به روایتی از علما به عنوان وارثان انبیا و مرزبانان دین مبین اسلام یاد کرد. /924/پ201/ج


ارسال نظرات