۱۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۷۷۲۲۵
شیخ الاسلام امام ادریس قدوس:

تفرقه افکنی های دشمنان اسلام فرجامی جز ناکامی نخواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ شیخ الاسلام امام ادریس قدوس با اشاره به مقاصد سیاسی در پشت چنددستگی های ایجاد شده در نقاط مختلف جهان اسلام، مسئولیت خطیر رهبران دینی در هوشیارسازی و گسترش آگاهی امت اسلام را خاطرنشان ساخت و تاکید کرد که تلاش های مذبوحانه دشمنان و دسیسه سازی های پیوسته آنها فرجامی جز ناکامی برای آنها نخواهد داشت.
مكه


به گزارش خبرگزاری رسا، عالم و متفکر برجسته اسلامی ساحل عاج در گفتگو با خبرنگار رسا، با تاکید بر ضرورت گسترش گفتگو برای تقریب مذاهب و نزدیکی بیشتر کشورهای اسلامی به یکدیگر در رویارویی با فتنه های دشمنان اسلام، گفت: وقت آن رسیده است که مسلمانان اختلاف های داخلی خود را کنار بگذارند و به رویارویی با دشمنان مشترک خود بپردازند.

امام جمعه اهل سنت و رییس شورای اسلامی ساحل عاج ضمن تشکر از تلاش جمهوری اسلام در برگزاری کنفرانس وحدت در تهران، تاکید کرد: اختلاف های مختصر مذهبی و فکری امر جدیدی نیست و همواره در تاریخ اسلام شاهد این اختلاف ها بوده ایم، اما هیچ گاه به تفرقه و چنددستگی کشیده نشده است.

شیخ الاسلام قدوس با اشاره به مقاصد سیاسی در پشت چنددستگی های ایجاد شده در نقاط مختلف جهان اسلام، بر نقش و مسئولیت پراهمیت رهبران دینی در گسترش آگاهی اجتماعی در جهان اسلام تاکید کرد و گفت: امت اسلام باید با هوشیاری و آگاهی با دسیسه های دشمنان روبرو گردند و اجازه ندهند تا دشمنان آنها را در راستای منافع خود هدایت کنند و سرنوشت آنها را به بازی بگیرند.

وی با تاکید بر توانمندی فکری، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مسلمانان در برطرف ساختن هرگونه مانعی از سر راه وحدت اسلامی، تاکید کرد: تلاش های مذبوحانه دشمنان برای ایجاد تفرقه و چنددستگی در میان امت اسلام و گسترش ایران ستیزی جز ناکامی سرنوشتی نخواهد داشت.


ارسال نظرات