۱۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۷۷۲۲۶
مدیر مرکز تقریب مذاهب گامبیا در گفتگو با رسا:

استکبار جهانی در جهت بازیافتن سلطه خود بر جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ شیخ عثمان محمد جاه با اشاره به تلاش مستمر استکبار جهانی از راه تفرقه زایی و دسیسه سازی برای بازیابی سلطه از دست رفته خود بر جهان اسلام، امت اسلام را به هوشیاری فراخواند و بر ضرورت گسترش روابط کشورهای اسلامی به هدف تحقق وحدت اسلامی تاکید کرد.
محمد عثمان جاه


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عثمان محمد جاه، مدیر مرکز اسلامی تقریب مذاهب در گامبیا، در گفتگو با خبرنگار رسا، با اشاره به تلاش استکبار جهانی برای بازیابی سلطه از دست رفته خود بر جهان اسلام، گفت: استکبار جهانی در راستای تحقق این هدف از بهره گیری از هیچ وسیله ای روی گردان نیست.

شیخ عثمان محمد جاه با تاکید بر اینکه استکبار جهانی بیش از هر چیز به تفرقه افکنی و بالا گرفتن اختلاف های مذهبی در جهان اسلام دل بسته است و در این راه هرگز از پانخواهد نشست، مسلمانان را از گرفتار آمدن در این دام خونین بر حذر داشت و از آنها خواست تا هوشیاری و آگاهی خود را حفظ کنند تا طعمه دسیسه های شوم دشمنان اسلام نگردند.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت رویارویی رهبران اسلامی با رویکردهای تکفیری تندرو، از تلاش ایران برای نزدیک کردن مسلمانان به یکدیگر تقدیر و تشکر کرد و گفت: برگزاری کنفرانس ها و نشست های اسلامی نقش موثری در بالا بردن سطح آگاهی مردم و تقویت مسیر وحدت اسلامی خواهد داشت و گام بلندی در برطرف ساختن ضعف فکری خواهد بود که امت اسلام را تهدید می کند.

مدیر مرکز اسلامی تقریب مذاهب گامبیا با تاکید بر ضرورت همبستگی بین المللی اسلامی، خواهان گسترش روابط دوستانه میان کشورهای اسلامی و ترویج فرهنگ گفتگو شد و گفت: باید روابط فکری، اجتماعی و انسانی خود را در چارچوب وحدت اسلامی و در راستای تحقق همبستگی جهانی مسلمانان پیش ببریم.

ارسال نظرات