۱۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۷۷۲۳۱
آیت الله مجتهد شبستری:

مشکلات جامعه اسلامی ناشی از نبود اتحاد است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: وقوع فجایع مختلف کوچک و بزرگ در جهان اسلام ناشی از فاصله گرفتن مسلمانان از معنویات و عدم اتحاد آنان است.
آيت الله شبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، شب گذشته در مراسم پایان مرمت و افتتاح مسجد امیرالمؤمنین منطقه طالقانی تبریز اظهار داشت: نبود برنامه ریزی صحیح برای ایجاد جاذبه و فراهم کردن شرایط لازم در مساجد سبب گریز جوانان از این اماکن امن الهی خواهد بود.

وی با تأکید بر توجه به چگونگی رفتار خادمان مساجد با جوانان تصریح کرد: اگر جوانان در مساجد احساس شخصیت داشته و مورد احترام باشند، با ارتقای سطح کیفی برنامه های مذهبی و پویایی مساجد رو به رو خواهیم شد.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با تأکید بر برپایی نمازهای جماعت در مساجد ابراز داشت: اجتماع بزرگ نماز جماعت دربردارنده نکات آموزشى فراوانی است و در حقیقت تجدید پیمان و احیاى حس برادرى و برابرى، همچنین استحکام بخشیدن وحدت میان مسلمین بوده و به قدرت و قوت مسلمانان می‌افزاید.

وی افزود: برپایی نماز جماعت به دشمنان اسلام نشان می‌دهد که چگونه آمادگى داریم تا از کیان و شأن اسلام دفاع کنیم، اسلام برگزارى نمازهاى پنج‌گانه را به صورت جماعت در مساجد به این دلیل لازم دانسته که مساجد افزون بر این‌که پایگاه تجمع مسلمانان است، می‌تواند محلى برای حل دیگر مشکلات جامعه اسلامى باشد.

وی یادآورشد: وقوع فجایع مختلف و کوچک و بزرگ در جهان اسلام ناشی از فاصله گرفتن مسلمانان از معنویات و برچیده شدن اتحاد آنان است که همه این‌ها می‌تواند در برپایی نماز جمعه و جماعات حل و فصل شده و جلوی آن‌ها گرفته می‌شود.

آیت الله شبستری همچنین بر تقویت و تجهیز کتابخانه های مساجد تاکید کرد و گفت: بخشی از زیر زمین مصلای بزرگ تبریز به کتابخانه و قرائت‌ خانه اختصاص یافته که در نوع خود بی ‌نظیر است و برای این مرکز بیش از یک هزار صندلی در نظر گرفته شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر ترویج فرهنگ اهدای کتاب به کتابخانه ها خاطر‌نشان کرد: وجود قرائت‌ خانه در کتابخانه ‌های مساجد و مراکز دولتی و غیردولتی بسیار ضروری است.

وی در پایان احیای جایگاه واقعی مساجد را مهم‌تر از ساخت باشکوه آن‌ها دانست و بیان داشت: وجود وحدت میان هیأت امنا، امام جماعت، پایگاه، انجمن اسلامی و دیگر نهادهای فعال در مساجد سبب پویایی فرهنگ دینی در مناطق مختلف خواهد شد./935/پ202/س

ارسال نظرات