۱۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۷۷۲۵۸
امام جمعه تبریز:

رسالت اصلی روحانیت تحصیل و تهذیب است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به نقش روحانیت در جامعه اسلامی گفت: امام راحل افزون بر بینش سیاسی و آشنایی به شرایط زمان، گفتارش هم با کردارش منطبق بود و این مسأله سبب نفوذ کلام ایشان در میان مردم شد.
آيت الله شبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، روز گذشته در ابتدای درس خارج فقه خود در مدرسه علمیه طالبیه تبریز دو ویژگی مهم پیامبر اکرم(ص) را مزکی و معلم بودن عنوان کرد و با استناد به آیات الهی، رستگاری را از آن کسانی دانست که تزکیه نفس کردند.

وی اظهار داشت: تزکیه مقدم بر تعلیم است و اگر تزکیه نباشد، تعلیمی هم محقق نخواهد شد؛ بنابراین وظیفه اصلی روحانیت به عنوان جانشینان رسول الله نیز تحصیل و تزکیه است.

عضو خبرگان رهبری با بیان آیاتی از کلام الله مجید گفت: کسی که در این دنیا بدون بصیرت زندگی کند، در آخرت هم کور محشور خواهد شد، براین اساس یک روحانی باید در کنار علم و تهذیب، بصیرت داشته باشد، توطئه ها را شناخته و با تهاجم و شبیخون فرهنگی و به گفته مقام معظم رهبری با جنگ نرم مقابله کند.

امام جمعه محترم تبریز در ادامه با اشاره به این‌که نفس قدسی امام خمینی(ره) ایران را متحول کرد، افزود: امام راحل افزون بر بینش سیاسی و آشنایی به شرایط زمان، گفتارش هم با کردارش منطبق بود و این امر سبب نفوذ کلام ایشان در میان مردم شد.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام به خاطر اخلاق حسنه خود در جامعه تحول بزرگی را به وجود آوردند، به همین دلیل روحانیان نیز بایستی با نسل جوان با ملاطفت برخورد کرده و با خوش رفتاری سخنان آنها را شنیده و به شبهات آنها پاسخ دهند.

آیت الله مجتهد شبستری صلابت، شجاعت و ساده زیستی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را علت اظهار ارادت و علاقه مردم به ایشان دانست و رمز موفقیت نظام اسلامی را ولایت فقیه عنوان کرد و گفت: ایران اسلامی به برکت ولایت فقیه امروز به قدرت بزرگی در عرصه های مختلف هسته ای، علمی و نظامی تبدیل شده است.

وی خاطر نشان کرد: لبه تیز حملات دشمنان هم ولایت را نشانه رفته است؛ اما مردم ولایت مدار ایران با تمسک به این قدرت بزرگ الهی توانستند در صحنه های 23 تیر، 9 دی و 22 بهمن سال 88، دشمنان خارجی و فریب خوردگان داخلی را محکوم کنند./935/پ202/س

ارسال نظرات