۱۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۷۷۲۶۲
مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد آذربایجان شرقی:

9 کانون تخصصی فرهنگی در مساجد آذربایجان شرقی فعالیت می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد آذربایجان شرقی گفت: کانون های تخصصی پژوهش، آموزش، قرآن، کتابخانه ای، همایش ها و اردوها، هنرهای تجسمی، تئاتر و سرود، آی تی(it) و مهدویت در این استان در حال فعالیت هستند.
کانون هاي مساجد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد آذربایجان شرقی، روز گذشته در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران اظهار داشت: بیش از 36 هزار جوان و نوجوان در 185 کانون فرهنگی ـ‌ هنری در این استان عضو هستند.

وی با اشاره به رشد کمی و کیفی کانون های مساجد آذربایجان شرقی در سال های اخیر ادامه داد: این در حالی است که در سال هشتاد تعداد کانون های این استان، 43 کانون و تعداد کتابخانه های مساجد 77 باب بوده است.

هادی‌نیا خاطر‌نشان کرد: 9 کانون فرهنگی ـ هنری تخصصی در مساجد آذربایجان شرقی فعالیت می‌کنند که هر یک به عنوان کانون معین بسیاری از فعالیت های فرهنگی، آموزشی، تفریحی و علمی این مراکز را بر عهده دارند.

مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد آذربایجان شرقی گفت: کانون های تخصصی پژوهش، آموزش، قرآن، کتابخانه ای، همایش ها و اردوها، هنرهای تجسمی، تئاتر و سرود، آی تی(it) و مهدویت در این استان در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: همزمان با هجدهم اسفند سالروز تأسیس ستادعالی کانون های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور دوره آموزشی صد ساعته تئاتر ویژه جوانان عضو کانون، کارگاه آموزشی دو روزه زوج‌های جوان و اهدای 250 میلیون ریال مساعدت مالی به کانون‌های فرهنگی و هنری استان صورت خواهد گرفت.

هادی‌نیا خاطرنشان کرد: مطابق هر سال در ویژه برنامه بزرگداشت هجده اسفند از ائمه جماعات نمونه و فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، فعالان فرهنگی و کتابخانه ای و مدیران مسؤول نمونه این مراکز تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی اهدای مجموعه تفاسیر و نور و همراه و قرآن کریم به سی باب از مساجد مجرب طرح تلاوت و تفسیر، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی، هنری و علمی دبیرخانه کانون های مساجد استان و کانون های زیر پوشش در مجتمع فرهنگی هنری تبریز را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده از سوی این دبیرخانه یاد کرد./935/پ202/س

ارسال نظرات