۱۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۷۷۲۷۹

قرائت ترتیل تصویری قرآن کریم در تبریز ضبط می‌شود

خبرگزاری رسا ـ ضبط نخستین ترتیل تصویری از قرائت قرآن کریم با صدای حافظ بین‌المللی قرآن در تبریز آغاز شد.
قرآن كتاب رحمت قرآن کريم


محمد لایقی، مسؤول دفتر توسعه، ترویج و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: همزمان با میلاد با برکت حضرت محمد(ص) و صادق آل عبا(ع) ضبط تصویری قرائت ترتیل قرآن کریم با صدای محمدصادق زارعان، حافظ کل قرآن کریم در تبریز آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: ضبط، تدوین و تکثیر این اثر ماندگار قرآنی و آموزشی با حمایت دفتر توسعه، ترویج و هماهنگی فعالیت های قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برای بهره‌مندی قرآن آموزان سراسر کشور تهیه می شود.

لایقی با بیان این‌که این اثر قرآنی برای اولین بار در کشور تهیه می شود، تصریح کرد: تبریز در طول تاریخ همواره به شهر اولین ها مشهور بوده است، چنان‌که اولین اذان شیعی در مسجد جامع و حوزه علمیه طالبیه این شهر در دوران صفویه به صدا درآمد و مذهب شیعه در ایران رسمیت یافت.

وی با بیان این‌که شهر تبریز مهد فعالیت‌های قرآنی در کشور بوده است، گفت: موفقیت حافظان و قاریان این شهر در مسابقات کشوری و بین المللی مصداق این ادعا است.

گفتنی است، محمدصادق زارعان، حافظ کل قرآن کریم از استادان برجسته قرآنی و دارای رتبه اول مسابقات بین المللی قرآن کریم در کشور مصر است./935/پ202/س

ارسال نظرات