۱۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۷۷۲۸۳
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌:

جشنواره بین المللی قرآن فجر برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همزمان با هزار و چهارصدمین سال نزول قرآن، جشنواره بین المللی قرآن فجر در تهران برگزار می شود.
حجت الاسلام محمدي  مشاور وزير ارشاد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حمید محمدی، رییس مرکز هماهنگی توسعه و ترویج فعالیتهای قرآنی کشور، چهاردهم اسفند، در همایش حافظان قرآن کریم در تبریز اظهار داشت: ویژه برنامه های هزار و چهارصدمین سال نزول قرآن سال آینده در ایران و جهان اسلام برگزار می شود.

وی خاطر‌نشان کرد: همزمان با این ویژه برنامه‌ها، جشنواره بین المللی قرآنی فجر با حضور قاریان ممتاز ایران و جهان اسلام در کشور برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام محمدی همچنین از تأسیس مدارس تلاوت و قرائت قرآن کریم در سراسر کشور خبر داد و گفت: در کنار این مدارس، مؤسسات مختلف قرآنی در جهت قرائت صحیح و زیباخوانی کلام الله مجید فعالیت خواهند کرد.

رییس مرکز هماهنگی توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور در ادامه از صدور مجوز برای چهارده مؤسسه قرآنی همزمان با هفته وحدت در آذربایجان شرقی خبر داد و ابراز داشت: این استان جزء چند استان فعال کشور در عرصه فعالیت‌های قرآنی است و امیدواریم این روند بهتر از پیش شود.

حجت الاسلام محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر تقویت ابزارهای ترویج فرهنگ قرآنی در کشور بیان داشت: فرهنگ قرآن یک مثلث سه ضلعی متشکل از شناخت قرآن، ایمان به قرآن و رفتار قرآنی است.

همچنین احمد احمدی منش، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در سخنانی اظهار داشت: تا پایان سال 86 تنها یک مؤسسه قرآنی مجوز‌دار در‌ استان فعال بود که این تعداد به هفده مؤسسه در سال 88 افزایش یافته و ده مؤسسه نیز ‌مراحل پایانی دریافت مجوز را می‌گذرانند.

گفتنی است، در پایان این همایش از آقایان جعفر شیخ الاسلامی، رحیم وظیفه شعاع، مرتضی رهنما، مجید باوردی و اسماعیل فاضل شرق به عنوان فعالان ممتاز قرآنی و آقایان یوسف قدوسی نیا، سیدمحمد میرصالحی و خانم صدیقه محمدی به عنوان فعالان برگزیده قرآنی تقدیر و همچنین 157 نفر حافظان کل و 15جزء قرآن استان تجلیل شدند.

همچنین در این همایش معنوی، 157 نفر از حافظان کل و 15 جزء استان آذربایجان شرقی تجلیل بعمل آمد./935/پ202/س

ارسال نظرات